Yahoo! má nové logo. Teraz už naozaj.

Po tridsiatich dňoch zmeny, prichádza Yahoo! s novým logom. Tentoraz s tým ozajstným. Je stále fialové, ale je lepšie ako prototypy?

Nedávno sme tu na DeTePe písali o novom logu, ktoré sa chystá odhaliť spoločnosť Yahoo! Celý proces premeny sprevádzal teasing v podobe kampane 30 Days of Change. Počas jedného mesiaca sa každý deň objavilo nové logo, ktoré „žilo“ presne dvadsaťštyri hodín, než bolo nahradené novým. Výsledkom bol nielen záujem internetového publika, ale aj určitá miera zmätku. Nie každý totiž hneď pochopil, že ide iba o dočasné riešenie.

Tridsať ku jednej

Tridsiatku lôg slúžila skôr ako inšpirácia a nasmerovanie pre tvorcov finálneho Yahoo! loga. Ako hovorí senior viceprezident kreatívy, Bob Stohrer: „Chceli sme niečo, čo by reprezentovalo sofistikovanosť a eleganciu dnešného Yahoo!, avšak stále malo na sebe pečať značky, ktorú si ľudia počas rokov zamilovali.“

Za pečať možno teda považovať hlavne dvojicu O, ktoré pripomínajú oči a korporátnu farbu, ktorá ostala nezmenená. Naposledy sa tak stalo v roku 2009, kedy bola pôvodná červená nahradená súčasnou fialovou. A netreba zabudnúť na výkričnik!

Logo dostalo nový font s názvom Optima. Oproti predchodcovi možno hovoriť o oveľa menšej miere hravosti, napriek tomu rozdielnej veľkosti dvojice „óčiek“, na čo sme si zvykli už u minulého loga. Nový štýl, pre ktorý sa platforma rozhodla, navyše stavia na výraznej reliéfnosti celého logotypu.

Pri pohľade na niektoré z návrhov, vytvorených v rámci kampane, mi napadá, či nebolo jednoduchšie (a lepšie a lacnejšie) vybrať nové logo priamo z nich. Prídu mi totiž minimálne rovnako dobré– vlastne skôr o dosť lepšie ako identita, ktorú dnes Yahoo! predstavilo. Z nového loga by totiž už dnes bolo načim oprášiť pavučiny.

winner

Pre porovnanie – víťaz spomedzi tridsiatich návrhov. Čo myslíte vy?

zdroj: yahoo.com, creativebloq.com, designtaxi.com

 

4 comments
Napísať odpoveď pre marek Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Konica Minolta ON AIR

Nákup produkčných zariadení a strojov pre industriálnu tlač je náročnou záležitosťou. Pandémia koronavírusu priamy kontakt s odborníkmi, osobnú prezentáciu noviniek či možnosť sa dotknúť vzorových výtlačkov znemožnila. Konica Minolta zareagovala na situáciu pružne a spustila interaktívne prezentácie Konica Minolta ON AIR.
pokračovanie článku

Vychádza prehľadový katalóg o slovenskom hernom priemysle pre rok 2024

Slovenská asociácia herných vývojárov vydala aktualizovanú verziu katalógu venovaného slovenskému hernému priemyslu pre rok 2024. Katalóg obsahuje rozsiahly zoznam aktívnych spoločností, outsourcerov, aktuálne vyvíjaných projektov a informácie o školách, vzdelávacích iniciatívach a podujatiach súvisiacich s hrami na Slovensku.
pokračovanie článku

ESSL ART AWARD CEE 2013 – NOMINEES’ NIGHT

Essl Museum, bauMax, VIENNA INSURANCE GROUP a Galéria MEDIUM / Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave pozývajú na umeleckú výstavu…
pokračovanie článku

NEON/OFF

Výstavný projekt NEON/OFF je výsledkom spoločného úsilia typografa (Samuel Čarnoký), architekta (Radoslav Sinčák) a animátora (Juraj Molčák), ktorý koncepčne…