Yahoo! má nové logo. Teraz už naozaj.

Po tridsiatich dňoch zmeny, prichádza Yahoo! s novým logom. Tentoraz s tým ozajstným. Je stále fialové, ale je lepšie ako prototypy?

Nedávno sme tu na DeTePe písali o novom logu, ktoré sa chystá odhaliť spoločnosť Yahoo! Celý proces premeny sprevádzal teasing v podobe kampane 30 Days of Change. Počas jedného mesiaca sa každý deň objavilo nové logo, ktoré „žilo“ presne dvadsaťštyri hodín, než bolo nahradené novým. Výsledkom bol nielen záujem internetového publika, ale aj určitá miera zmätku. Nie každý totiž hneď pochopil, že ide iba o dočasné riešenie.

Tridsať ku jednej

Tridsiatku lôg slúžila skôr ako inšpirácia a nasmerovanie pre tvorcov finálneho Yahoo! loga. Ako hovorí senior viceprezident kreatívy, Bob Stohrer: „Chceli sme niečo, čo by reprezentovalo sofistikovanosť a eleganciu dnešného Yahoo!, avšak stále malo na sebe pečať značky, ktorú si ľudia počas rokov zamilovali.“

Za pečať možno teda považovať hlavne dvojicu O, ktoré pripomínajú oči a korporátnu farbu, ktorá ostala nezmenená. Naposledy sa tak stalo v roku 2009, kedy bola pôvodná červená nahradená súčasnou fialovou. A netreba zabudnúť na výkričnik!

Logo dostalo nový font s názvom Optima. Oproti predchodcovi možno hovoriť o oveľa menšej miere hravosti, napriek tomu rozdielnej veľkosti dvojice „óčiek“, na čo sme si zvykli už u minulého loga. Nový štýl, pre ktorý sa platforma rozhodla, navyše stavia na výraznej reliéfnosti celého logotypu.

Pri pohľade na niektoré z návrhov, vytvorených v rámci kampane, mi napadá, či nebolo jednoduchšie (a lepšie a lacnejšie) vybrať nové logo priamo z nich. Prídu mi totiž minimálne rovnako dobré– vlastne skôr o dosť lepšie ako identita, ktorú dnes Yahoo! predstavilo. Z nového loga by totiž už dnes bolo načim oprášiť pavučiny.

winner

Pre porovnanie – víťaz spomedzi tridsiatich návrhov. Čo myslíte vy?

zdroj: yahoo.com, creativebloq.com, designtaxi.com

 

4 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Type:Rider – písmenkový Super Mario

Type:Rider je hra pre zariadenia iOS a Android, v ktorej môžete spoznávať históriu typografie. Medzi videohrami si už stihla získať…
pokračovanie článku

Ku káve – Filmové plagáty

Portál From Up North dal dohromady pestrú zbierku plagátov na tému filmy. Rôzne prístupy k ilustrácii a grafike majú spoločné…
pokračovanie článku

Hlavnú cenu Slovenská hra roka získal steampunkový titul Vaporum: Lockdown

Slovenská videoherná tvorba neprestajne napreduje a aj u nás vznikajú každoročne desiatky titulov, ktoré hrajú milióny hráčov po celom svete. Slovenská asociácia herných vývojárov preto každoročne udeľuje ocenenie Slovenská hra roka, aby tak vyzdvihla tie najkvalitnejšie digitálne hry so slovenským pôvodom.