Yahoo! má nové logo. Teraz už naozaj.

Po tridsiatich dňoch zmeny, prichádza Yahoo! s novým logom. Tentoraz s tým ozajstným. Je stále fialové, ale je lepšie ako prototypy?

Nedávno sme tu na DeTePe písali o novom logu, ktoré sa chystá odhaliť spoločnosť Yahoo! Celý proces premeny sprevádzal teasing v podobe kampane 30 Days of Change. Počas jedného mesiaca sa každý deň objavilo nové logo, ktoré „žilo“ presne dvadsaťštyri hodín, než bolo nahradené novým. Výsledkom bol nielen záujem internetového publika, ale aj určitá miera zmätku. Nie každý totiž hneď pochopil, že ide iba o dočasné riešenie.

Tridsať ku jednej

Tridsiatku lôg slúžila skôr ako inšpirácia a nasmerovanie pre tvorcov finálneho Yahoo! loga. Ako hovorí senior viceprezident kreatívy, Bob Stohrer: „Chceli sme niečo, čo by reprezentovalo sofistikovanosť a eleganciu dnešného Yahoo!, avšak stále malo na sebe pečať značky, ktorú si ľudia počas rokov zamilovali.“

Za pečať možno teda považovať hlavne dvojicu O, ktoré pripomínajú oči a korporátnu farbu, ktorá ostala nezmenená. Naposledy sa tak stalo v roku 2009, kedy bola pôvodná červená nahradená súčasnou fialovou. A netreba zabudnúť na výkričnik!

Logo dostalo nový font s názvom Optima. Oproti predchodcovi možno hovoriť o oveľa menšej miere hravosti, napriek tomu rozdielnej veľkosti dvojice „óčiek“, na čo sme si zvykli už u minulého loga. Nový štýl, pre ktorý sa platforma rozhodla, navyše stavia na výraznej reliéfnosti celého logotypu.

Pri pohľade na niektoré z návrhov, vytvorených v rámci kampane, mi napadá, či nebolo jednoduchšie (a lepšie a lacnejšie) vybrať nové logo priamo z nich. Prídu mi totiž minimálne rovnako dobré– vlastne skôr o dosť lepšie ako identita, ktorú dnes Yahoo! predstavilo. Z nového loga by totiž už dnes bolo načim oprášiť pavučiny.

winner

Pre porovnanie – víťaz spomedzi tridsiatich návrhov. Čo myslíte vy?

zdroj: yahoo.com, creativebloq.com, designtaxi.com

 

4 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

ALFOPA: Prechod k digitálu nám pomohol v podnikaní

Výroba kreatívnych etikiet v čoraz menšom rozsahu, investovanie do nových zariadení, prechod od klasickej tlače k novým digitálnym strojom či získavanie nových zákazníkov. Modernizácia tlačiarne a vyrovnanie sa so súčasnými trendmi vám už nemusí robiť starosti.  Dôkazom, že to ide, je aj spoločnosť ALFOPA.
pokračovanie článku

Adobe Fresco už aj na Windows

Nový program pre digitálnu grafiku a ilustráciu môžu majitelia iPadu už nejaký čas využívať. Teraz prišiel rad aj na…