Holandská spoločnosť, ktorá sa zaoberá výrobou čiernej i bielej techniky nedávno predstavila svoju novú vizuálnu identitu. Jej súčasťou je i celkom nové logo. Teda, celkom… pôvodná typografia zostala zachovaná a pribudli prvky, ktoré vychádzajú z už v minulosti použitého motívu.
Kúsok po kúsku
Uvedenie loga sprevádzal teasing, ktorý je v poslednom čase medzi značkami in. Stačí si spomenúť na sériu lôg Yahoo, ktoré predchádzali tomu finálnemu. Podobne aj Phillips prišiel s kampaňou na sociálnych sieťach, kde ľudia mohli odhaľovať nový dizajn.
Spoločnosť teda spustila Uncover Phillips, čo je web, na ktorom môžu jeho návštevníci odkrývať logo kúsok po kúsku. To je rozložené na 50 000 pixelov a každý pixel môže odkryť jeden človek cez Facebook alebo Twitter s použitím hashtagu #UncoverPhilips.
Nové i staré
Identitu majú na svedomí in-house dizajnéri Phillipsu. Spolupracovali s nimi však aj Interbrand, Ogilvy a OneVoice. Pôvod loga, ktoré aktuálne prezentuje spoločnosť, treba hľadať v nie tak blízkej minulosti. Koncepčne vychádza z pôvodného dizajnu, ktorý má na štítku rok výroby 1934. Napriek inšpirácii predchodcom nie je nový štít obyčajným odpisom. Má výraznejšie krivky s širšími a jemnejšími líniami.
Príchod nového dizajnu však podľa samotného Phillipsu neznamená, že by sa na staré logo celkom zabudlo. Jednoduché modré PHILIPS, ktoré „vychádza z odkazu, siahajúceho do začiatkov 20. storočia“, bude využívané i naďalej.
Pre porovnanie – nové a staré logo
zdroj: designweek.co.uk
2 comments
Tak toto je riadna nuda. Podla mna uplne zle…
Podľa mňa krok späť.