Redizajn loga WWF: Zaujímavý koncept či slepá ulička?

Logo svetoznámej organizácie netreba nejako zvlášť predstavovať. Ikonická panda, “číhajúca” v negative space je skvelým príkladom minimalistického dizajnu. Podľa najnovšieho diania sa však zdá, že prestáva byť tak úplne relevantná. A preto sa tím dizajnérov z Grey London pokúsil prísť s riešením.

Dôvodom je fakt, že práve pande sa podarilo dostať sa zo zoznamu ohrozených druhov, vďaka čomu celkom logicky toto zviera  už nie tak celkom nevystihuje podstatu. Dizajnéri sa preto rozhodli pre iného tvora. Je ním polárny medveď, ktorý sa – podobne ako jeho predchodca z čiernymi kruhmi okolo očí – stráca v bielom nekonečne. Podobne ako jeho domov ohrozený klimatickými zmenami.

Pôvodné logo

WWF logo s ľadovým medveďom

Logo už stihlo vyvolať aj celkom búrlivú diskusiu v dizajnérskych kruhoch. Podľa viacerých je síce super, že panda je mimo ohrozenia, ale nové logo v takejto podobe nebude dostatočne rozoznateľné a ľudia si ho ťažšie spoja s organizáciou WWF. Stačí si predstaviť napríklad nové logo v malom rozmere.

Dalo by sa teda povedať, že nový koncept obsahuje skvelú myšlienku, ktorá naliehavo hovorí o ohrozených druhoch, ale po praktickej stránke nie je takýto vizuál funkčným riešením.

 

Čo si o koncepte myslíte vy? Páči sa vám nápad a prevedenie?

 

zdroj: creativebloq.com

3 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Typografické faux pas – webinar

Poďme sa porozprávať o grafickom dizajne. Tentokrát stíhame, netlačí ma deadline. Druhý diel bude venovaný najčastejším typografickým chybám. Porozprávam o tom, ako správne graficky zalomiť aj tie najmenšie detaily.
pokračovanie článku

New York – nové serif písmo pre Apple

Značka nedávno predstavila novinku, ktorá rozšíri rady existujúcich písiem jej systémov. Je odkazom na historické štýly písma a má…