Po tridsiatich dňoch zmeny, prichádza Yahoo! s novým logom. Tentoraz s tým ozajstným. Je stále fialové, ale je lepšie ako prototypy?
Nedávno sme tu na DeTePe písali o novom logu, ktoré sa chystá odhaliť spoločnosť Yahoo! Celý proces premeny sprevádzal teasing v podobe kampane 30 Days of Change. Počas jedného mesiaca sa každý deň objavilo nové logo, ktoré „žilo“ presne dvadsaťštyri hodín, než bolo nahradené novým. Výsledkom bol nielen záujem internetového publika, ale aj určitá miera zmätku. Nie každý totiž hneď pochopil, že ide iba o dočasné riešenie.
Tridsať ku jednej
Tridsiatku lôg slúžila skôr ako inšpirácia a nasmerovanie pre tvorcov finálneho Yahoo! loga. Ako hovorí senior viceprezident kreatívy, Bob Stohrer: „Chceli sme niečo, čo by reprezentovalo sofistikovanosť a eleganciu dnešného Yahoo!, avšak stále malo na sebe pečať značky, ktorú si ľudia počas rokov zamilovali.“
Za pečať možno teda považovať hlavne dvojicu O, ktoré pripomínajú oči a korporátnu farbu, ktorá ostala nezmenená. Naposledy sa tak stalo v roku 2009, kedy bola pôvodná červená nahradená súčasnou fialovou. A netreba zabudnúť na výkričnik!
Logo dostalo nový font s názvom Optima. Oproti predchodcovi možno hovoriť o oveľa menšej miere hravosti, napriek tomu rozdielnej veľkosti dvojice „óčiek“, na čo sme si zvykli už u minulého loga. Nový štýl, pre ktorý sa platforma rozhodla, navyše stavia na výraznej reliéfnosti celého logotypu.
Pri pohľade na niektoré z návrhov, vytvorených v rámci kampane, mi napadá, či nebolo jednoduchšie (a lepšie a lacnejšie) vybrať nové logo priamo z nich. Prídu mi totiž minimálne rovnako dobré– vlastne skôr o dosť lepšie ako identita, ktorú dnes Yahoo! predstavilo. Z nového loga by totiž už dnes bolo načim oprášiť pavučiny.
Pre porovnanie – víťaz spomedzi tridsiatich návrhov. Čo myslíte vy?
zdroj: yahoo.com, creativebloq.com, designtaxi.com
4 comments
mne sa yahoo loga nikdy nepacili, ani toto, nemozem si pomoct
HOcktore co denne menili na webe bolo lepsie ako toto finalne. Nudne, archaicke. … nepaci sa
to „moje“ bol gr8. Toto je:…ani moc nie je.
No toto sa mi paci zo vsetkych najmenej. Vlastne sa mi vobec nepaci.