Taliansky Vogue vyšiel s prázdnou obálkou

Magazín sa rozhodol ponechať aprílové vydanie s čistou titulnou stranou. Poprvýkrát v histórii.

Priestor na zamyslenie

Obálku Vogue predstavil na svojom Instagrame spolu s vysvetľením. Pôvodne sa malo aprílové číslo venovať úplne inej téme, no ako hovorí vedúci editor periodika Emanuele Farneti, Vogue sa vždy orientoval na aktuálne témy a nikdy neodvracal zrak a nebude to inak ani dnes. Bolo by preto zvláštne, keby vo chvíľach, keď mnoho ľudí na chorobu spôsobenú novým koronavírusom umiera, množstvo zdravotníkov denne riskuje svoje zdravie a životy a svet sa nevyhnutne mení, písal Vogue o niečom inom. Naplánovaná téma sa preto odložila do zásuvky a v redakcii začali odznova.

Niežeby k prebiehajúcej svetovej pandémie neexistoval dostatok silných záberov, ktoré by boli ideálne pre obálku magazínu, ktorý chce hovoriť o aktuálnom dianí. Práve naopak. Prázdna titulka však môže symbolizovať množstvo vecí súčasne a dáva podľa Vogue takisto priestor na viacero interpretácií.

„Biela môže byť vyjadrením rešpektu, symbolom znovuzrodenia, svetlom na konci tunela, základnou farbou. Bielu nosia lekári a zdravotníci, ktorí denne zachraňujú životy po celom svete a zároveň ohrozujú ten svoj.

Biela strana dáva dostatok priestoru pre zamyslenie sa. Táto farba sa stala populárnou v obliekaní po kríze v roku 1929 stala symbolom čistoty a nádeje do budúcnosti.

Nepopísaný list je zároveň kreatívnou výzvou pre všetkých tvorcov. Nemá vyjadrovať symbol kapitulácie ale materiál, ktorý možno popísať novým príbehom, ktorý čaká, aby bol zaznamenaný.“

foto: Emanuele Farneti / © DSL Studio

Viac než lacné klišé

Farneti chcel novým číslo magazínu splniť tri vytýčené ciele: pozrieť sa na problém čiastočne zastretý oponou chaosu a na dianie vo svete bez máčania sa v sebaľútosti, byť zároveň prvým fashion vydavateľom, ktorý zachytí vznikajúci nový svet a v neposlednom rade vydať prvé číslo Vogue s čistou obálkou vo viac ako storočnej histórii magazínu. Tieto motívy môžu na prvý pohľad znieť ako smelé, no zároveň z vyššie uvedenej reflexie k obálke cítiť rešpekt k téme a snahu o vytvorenie priestoru pre zamyslenie sa. Otázkou ostáva, či sa v podobnom duchu bude niesť aj obsah vnútri magazínu, bežne plný žiarivých reklám.

Nová obálka však určite predstavuje citlivé stanovisko k aktuálnemu dianiu z pozície veľkej značky. Určite vyzretejšie ako keď od seba oddialite kruhy v logu, aby ste sa lacno zviezli na social distancing vlne.

zdroj: Vogue

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – High Water

Hard seltzers představují novou moderní vlnu alkoholických nápojů. Jsou ideální, pokud se chcete osvěžit něčím rafinovanějším než půllitrem piva. Poptávka se zvětšuje a studio Midday bylo požádáno, aby vytvořili novou prémiovou značku vedenou konceptem hranice vody – místem emocionálního významu pro mnohé.
pokračovanie článku

Národná cena za dizajn 2023 vyhlásila ocenené diela a oslávila inováciu a kreativitu v produktovom dizajne

Výnimočné dizajny, udržateľné materiály, inovatívne riešenia a moderné technologické postupy, to všetko definuje ocenené diela najlepšieho produktového dizajnu z posledných dvoch rokov. Ocenené práce aj výber z prihlásených diel si môže verejnosť pozrieť na prebiehajúcej výstave Národnej ceny za dizajn 2023 v Priadiarni 1900 do 3. novembra 2023.
pokračovanie článku

Ku káve – Filmové plagáty

Portál From Up North dal dohromady pestrú zbierku plagátov na tému filmy. Rôzne prístupy k ilustrácii a grafike majú spoločné…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Negocio

Tyto rozkošné vintage etikety nesou ilustrace rozkošné kočky, psa nebo mývala. BrandMeisters pozvedli design štítku na víno na…