Taliansky Vogue vyšiel s prázdnou obálkou

Magazín sa rozhodol ponechať aprílové vydanie s čistou titulnou stranou. Poprvýkrát v histórii.

Priestor na zamyslenie

Obálku Vogue predstavil na svojom Instagrame spolu s vysvetľením. Pôvodne sa malo aprílové číslo venovať úplne inej téme, no ako hovorí vedúci editor periodika Emanuele Farneti, Vogue sa vždy orientoval na aktuálne témy a nikdy neodvracal zrak a nebude to inak ani dnes. Bolo by preto zvláštne, keby vo chvíľach, keď mnoho ľudí na chorobu spôsobenú novým koronavírusom umiera, množstvo zdravotníkov denne riskuje svoje zdravie a životy a svet sa nevyhnutne mení, písal Vogue o niečom inom. Naplánovaná téma sa preto odložila do zásuvky a v redakcii začali odznova.

Niežeby k prebiehajúcej svetovej pandémie neexistoval dostatok silných záberov, ktoré by boli ideálne pre obálku magazínu, ktorý chce hovoriť o aktuálnom dianí. Práve naopak. Prázdna titulka však môže symbolizovať množstvo vecí súčasne a dáva podľa Vogue takisto priestor na viacero interpretácií.

“Biela môže byť vyjadrením rešpektu, symbolom znovuzrodenia, svetlom na konci tunela, základnou farbou. Bielu nosia lekári a zdravotníci, ktorí denne zachraňujú životy po celom svete a zároveň ohrozujú ten svoj.

Biela strana dáva dostatok priestoru pre zamyslenie sa. Táto farba sa stala populárnou v obliekaní po kríze v roku 1929 stala symbolom čistoty a nádeje do budúcnosti.

Nepopísaný list je zároveň kreatívnou výzvou pre všetkých tvorcov. Nemá vyjadrovať symbol kapitulácie ale materiál, ktorý možno popísať novým príbehom, ktorý čaká, aby bol zaznamenaný.”

foto: Emanuele Farneti / © DSL Studio

Viac než lacné klišé

Farneti chcel novým číslo magazínu splniť tri vytýčené ciele: pozrieť sa na problém čiastočne zastretý oponou chaosu a na dianie vo svete bez máčania sa v sebaľútosti, byť zároveň prvým fashion vydavateľom, ktorý zachytí vznikajúci nový svet a v neposlednom rade vydať prvé číslo Vogue s čistou obálkou vo viac ako storočnej histórii magazínu. Tieto motívy môžu na prvý pohľad znieť ako smelé, no zároveň z vyššie uvedenej reflexie k obálke cítiť rešpekt k téme a snahu o vytvorenie priestoru pre zamyslenie sa. Otázkou ostáva, či sa v podobnom duchu bude niesť aj obsah vnútri magazínu, bežne plný žiarivých reklám.

Nová obálka však určite predstavuje citlivé stanovisko k aktuálnemu dianiu z pozície veľkej značky. Určite vyzretejšie ako keď od seba oddialite kruhy v logu, aby ste sa lacno zviezli na social distancing vlne.

zdroj: Vogue

1 comment
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Dajte si pauzu s typografickými hrami

Dnes pre vás máme tip na dvojicu nových hier / kvízov, ktoré nájdete na webe I Love Typography. Podľa názvu portálu už asi tušíte, na akú tému tieto zábavky budú.
pokračovanie článku

Likér Dr. Kramer má etikety od Pergamenu s poklonou dobovej reklame

Nová značka slovenského bylinného likéru, ktorý destiluje malá likérka v kúpeľnom meste Trenčianske Teplice, nesie meno po jednom z  povestných kúpeľných domov, z ktorých mnohé už zanikli. Dizajn obalov vás vráti do slávnych čias kúpeľného mesta.
pokračovanie článku

Najkrajšie obálky od Penguinu II.

Neviem ako pre vás, ale pre mňa je Penguin vydavateľstvom, ktorého obaly kníh ma vedia zaujať. Samozrejme, super…
pokračovanie článku

Litovská jar v obalovom dizajne

Veľká Noc je za nami, jar sa už tiež slušne rozbehla. Dnes vám teda ponúkame pohľad na príklad…