Taliansky Vogue vyšiel s prázdnou obálkou

Magazín sa rozhodol ponechať aprílové vydanie s čistou titulnou stranou. Poprvýkrát v histórii.

Priestor na zamyslenie

Obálku Vogue predstavil na svojom Instagrame spolu s vysvetľením. Pôvodne sa malo aprílové číslo venovať úplne inej téme, no ako hovorí vedúci editor periodika Emanuele Farneti, Vogue sa vždy orientoval na aktuálne témy a nikdy neodvracal zrak a nebude to inak ani dnes. Bolo by preto zvláštne, keby vo chvíľach, keď mnoho ľudí na chorobu spôsobenú novým koronavírusom umiera, množstvo zdravotníkov denne riskuje svoje zdravie a životy a svet sa nevyhnutne mení, písal Vogue o niečom inom. Naplánovaná téma sa preto odložila do zásuvky a v redakcii začali odznova.

Niežeby k prebiehajúcej svetovej pandémie neexistoval dostatok silných záberov, ktoré by boli ideálne pre obálku magazínu, ktorý chce hovoriť o aktuálnom dianí. Práve naopak. Prázdna titulka však môže symbolizovať množstvo vecí súčasne a dáva podľa Vogue takisto priestor na viacero interpretácií.

“Biela môže byť vyjadrením rešpektu, symbolom znovuzrodenia, svetlom na konci tunela, základnou farbou. Bielu nosia lekári a zdravotníci, ktorí denne zachraňujú životy po celom svete a zároveň ohrozujú ten svoj.

Biela strana dáva dostatok priestoru pre zamyslenie sa. Táto farba sa stala populárnou v obliekaní po kríze v roku 1929 stala symbolom čistoty a nádeje do budúcnosti.

Nepopísaný list je zároveň kreatívnou výzvou pre všetkých tvorcov. Nemá vyjadrovať symbol kapitulácie ale materiál, ktorý možno popísať novým príbehom, ktorý čaká, aby bol zaznamenaný.”

foto: Emanuele Farneti / © DSL Studio

Viac než lacné klišé

Farneti chcel novým číslo magazínu splniť tri vytýčené ciele: pozrieť sa na problém čiastočne zastretý oponou chaosu a na dianie vo svete bez máčania sa v sebaľútosti, byť zároveň prvým fashion vydavateľom, ktorý zachytí vznikajúci nový svet a v neposlednom rade vydať prvé číslo Vogue s čistou obálkou vo viac ako storočnej histórii magazínu. Tieto motívy môžu na prvý pohľad znieť ako smelé, no zároveň z vyššie uvedenej reflexie k obálke cítiť rešpekt k téme a snahu o vytvorenie priestoru pre zamyslenie sa. Otázkou ostáva, či sa v podobnom duchu bude niesť aj obsah vnútri magazínu, bežne plný žiarivých reklám.

Nová obálka však určite predstavuje citlivé stanovisko k aktuálnemu dianiu z pozície veľkej značky. Určite vyzretejšie ako keď od seba oddialite kruhy v logu, aby ste sa lacno zviezli na social distancing vlne.

zdroj: Vogue

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Sila značky – séria vizuálov so zaujímavou myšlienkou

Branding je často dôležitejší ako si mnohí ľudia myslia. O tom je aj nasledovný projekt od Norte Branding, ktorý trochu mieša svetoznáme značky a ich produkty, aby práve na význam silnej značky poukázal.