Londýnsky dopravný podnik (Transport for London) prostredníctvom M&C Saatchi London poverilo ilustrátora Ryana Todda aby pripravili sériu plagátov, ktorá komunikuje jednoduché a výhodné používanie verejných mestských bicyklov.
V kampani sa Ryan snažil skombinovať jeho vlastný moderný prístup s klasickou formou komunikácie Londýnskej verejnej dopravy z prvej polovice 20. storočia. Štýl plagátov Ryan vysvetľuje jednoducho „Snažil som sa zvoliť odvážny a hravý prístup k plagátom pričom som chcel vytvoriť niečo, čo by bolo moderné, ale zároveň niečo čo by sa mohlo hlásiť k dedičstvu vizuálnej identity Transport for London.“
Kampaň sa snaží vyhýbať klasickému obrazu Londýna, teda aspoň turistickému pohľadu na Londýn. V tomto prípade sú plagáty skôr o skúsenosti klasického Londýnčana a jeho každodennej dopravnej rutine. Plagáty vtipným jazykom komunikujú výhodnosť používania mestských bicyklov, oproti klasickým dopravným prostriedkom. Ryan ďalej vysvetľuje: „Dopravný podnik ma oboznámil s niektorými hlavnými posolstvami, ktoré by chceli v komunikovať a tým povzbudiť ľudí viac k používaniu Barclays bicyklov, ktoré sú k dispozícii po celom Londýne. Niektoré plagáty boli vytvorené pre zdôraznenie výhod pre používanie na bicyklov, zatiaľ čo iné sa komunikoval niektoré situácie z Londýna.“
www.mcsaatchi.com/london
www.ryantodd.com
– – –
Matej Špánik
www.spanik.com
Twitter: @matejspanik
Instagram: @matejspanik