Videokampaň vytvorila režisérka Nisha Ganatra ocenená Zlatým glóbom v spolupráci so značkou Bodyform, ktorá je mimo Veľkej Británie známejšia pod názvom Libresse. Jedná sa o krátky animovaný film, v ktorom vystupujú aj skutoční herci a príbehy žien v rôznych životných situáciách, ako je napríklad prvá menštruácia, pohlavný styk, tehotenstvo, pôrod a menštruácia.
Film produkovalo štúdio Framestore v spolupráci s Nadjou Lossgott a Nicholasom Hulleyom, kreatívnymi riaditeľmi AMV BBDO.
Značka ženskej hygieny získala minulý rok niekoľko ocenení za svoju farebnú kampaň Viva la Vulva. Ale tohtoročná kampaň je bezpochyby vyzretejšia a vnímavejšia, než na akej doteraz pracovali. Zdá sa, že sa táto reklama nebojí dotknúť každodennej reality žien. Obsahuje scény o menštruačných bolestiach, menopauze, dobrovoľných potratoch a pôrode.
Womb Stories prináša veľa tém, ktoré v reklame často nevidíme. Príkladom je dobrovoľný a samovoľný potrat, sexuálne uspokojenie žien alebo prvé krvavé škvrny.
Krátky film je tvorený šiestimi animovanými sekvenciami, z ktorých každá má iný štýl animácie, aby zobrazila doslova „vnútorný svet“ žien a svet ich maternice. Štýly zahŕňajú 2D techniky a stop-motion animácie, ako aj obrázky vytvorené ručne olejovou farbou na sklo.
Kreatívna riaditeľka spoločnosti Framestore Sharon Lock pracovala s tímom umelcov, ktorí tvorili spojenie medzi agentúrou a klientom. „Bolo dôležité, aby animácie vytvorené pre Womb Stories nielen dobre vyzerali, ale vzhľadom na povahu filmu mali aj emocionálny dopad na publikum,“ hovorí Lock.
Filmárky z Framestore, Niamh O’Donohoe a Emma Cook, boli aj súčasťou ženského obsadenia filmu. To bolo niečo, čo nepochybne spravilo veľký rozdiel. „Rozprávali sme skutočné príbehy o tom, čo to obnáša byť ženou. Tvorili sme preto skúsený tím,“ vysvetľuje O’Donohoe.
„Mohli sme ľahko komunikovať, čo sme potrebovali, pretože došlo k vzájomnému porozumeniu cieľovej skupiny a toho, ako by mali byť tieto príbehy predstavené,“ hovorí filmárka.
zdroj: Gráffica