Farmaceutická firma, ktorá aktuálne dodáva vakcínu proti covid-19, sa rozhodla aktualizovať svoju vizuálnu komunikáciu. Výsledkom je nové logo, ktoré opúšťa tvar tablety a prináša prvok špirály. Redizajn, ktorý začal ešte v roku 2018, má reflektovať prechod spoločnosti od rozšíreného portfólia spotrebiteľských značiek k viac vedecky orientovaného zamerania na lieky a vakcíny.
Súčasťou procesu tvorby nového vizuálu boli aj focus groups s tisíckami pacientov, lekárov a zamestnancov, ktorí mali prispieť k odpovedi na to, ako by mal Pfizer po novom vyzerať. Z pôvodných 200 (!) návrhov sa výber podarilo zúžiť na finálnu štvoricu, z ktorej vzišiel víťazný dizajn od brooklynskeho štúdia Team.
Nové logo, podľa oficiálneho vyhlásenia, reprezentuje značku, ktorá si váži svoju históriu no súčasne naplno hľadí do budúcnosti. Minulosť je v logu prítomna najciteľnejšie cez typografiu s ligatúrou “fi”, ktorá vychádza z originálneho loga. Do budúcnosti sa firma pozerá cez špirálu, ktorá kombinuje tmavú a svetlú modrú.
Vychádzajúc z tejto kombinácie, zúžili dizajnéri aj pôvodnú farebnú škálu. Tá obsahovala osem odtieňov, po novom sa bude Pfizer prezentovať primárnou paletou z dvojice modrých farieb. Z hľadiska typografie pracuje identita s písmom Noto Sans, ktoré vzniklo pod hlavičkou Google.
Čo na logo a novú vizuálnu komunikáciu Pfizeru hovoríte vy?
zdroj: Pfizer