Logá, ktoré sa nechystajú do dôchodku II.

Snáď nie je vo vizuálnej identite ktorejkoľvek značky výraznejší prvok než je práve logo. Symbol, ktorý sa po čase splynie s menom a stane sa prakticky jeho synonymom. Asi aj to je dôvod, prečo niektoré značky sa nie a nie vzdať osvedčených log. Veď prečo aj?

Funkčnosť takýchto logotypov dokonale preveril čas. Desiatky rokov, niekedy dokonca storočí. Znie to neuveriteľne. Najmä v dnešnej dobe, kedy sa každý deň objavujú nové a nové značky a tie staré redizajnujú jedna radosť. Napriek tomu existuje niekoľko prípadov, kedy je to medzi spoločnosťou a jej logom láska až za hrob.

24/7 Wall St. dal dohromady sumár identít, ktoré si držia jedno logo vo viac-menej rovnakej podobe skutočne dlho. Pozrite sa na týchto starcov:

 

Shell_1904

Shell

Logo známej benzínky vzniklo v roku 1904, takmer sedemdesiat rokov po založení spoločnosti. O tri roky neskôr sa Shell spojilo s Royal Dutch Petroleum a tak sa mušľa stala symbolom novej spoločnosti. Žlto-červený variant, ktorý vidíme na cisternách a čerpacích staniciach ešte aj dnes sa prvý raz objavil po otvorení pobočky v Kalifornii. A prečo vlastne mušľa? Marcus Samuel a spoločníci, ktorý značku založili, obchodovali s petrolejom a z Indie vozili späť do Európy práve mušle, ktoré boli vtedy populárnym obchodným artiklom. A tak sa v roku 1897 z Marcus Samuel a spoločníci stalo skrátka Shell.

 

history-of-denim2

 

Levi’s

Pár džinsov, ktoré sa snažia dva kone márne roztrhnúť. Toto logo sa na zadnej strane nohavíc od Levi Strauss & Co. objavilo už v roku 1886. A mohli ste ich pokojne držať v ruke včera – podstata loga je stále rovnaká. Rifle zjavne neboli jediný nezničiteľný tovar, ktorý značka ponúkala. Stal sa ním aj samotný symbol na kúsku kože. Svedčí o tom aj populárny fakt, že ľudia často prichádzali do obchodu s vetou: Hľadám nohavice s dvomi koňmi. Zčasti za to mohol aj pôvodný názov spoločnosti – The Two Horses Brand.

 

HNZ_465145A01

 

Heinz

Písal sa rok 1869, keď sa Henry Heinz a ten druhý chlapík s nie tak chytľavým menom – L. Clarence Noble – rozhodli využiť plody zo záhradky Heinzovej matky. Nafľaškovali vtedy chren a pokúšali sa ho predať. Žiaľ, Heinz & Noble Co. neprežila a tak sa Heinz vydal na sólo dráhu. Svojim zákazníkom ponúkal koreniny a v roku 1876 naservíroval Američanom kečup. A tak sa začala jeho cesta za úspechom, keďže odvtedy ponúka po celom svete takmer 6000 rôznych produktov. Samotné logo má v sebe čosi z pôvodnej identity startupu Heinz & Noble Co. Od prvého nasadenia sa na ňom zmenilo len málo.

 

johnsonandjohnsonlogo2

Johnson & Johnson

Pôvodne distribútor sterilného šatstva pre chirurgov, dnes producent širokej ponuky zdravotných a spotrebiteľských produktov. V tomto prípade je logo inšpirované podpisom jedného zo zakladajúcich bratov, Jamesa Wooda Johnsona.

 

zdroj: 247wallst.com

2 comments
  1. “mohli ste ich pokojne držať v ruke včera – logo je stále rovnaké” toto je trošku silné tvrdenie nemyslíte? Pravda to rozhodne nie je … motív je rovnaký to áno, ale vizuálny charakter “kresby” sa menil …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Jedna z najkrajších etikiet na svete je zo Slovenska

Tohtoročný ročník prestížnej medzinárodnej súťaže Digital Labels and Packaging Awards 2023 pozná svojich víťazov. V kategórii Excelencia v dokončovaní a zušľachťovaní ako aj celkovým víťazom súťaže sa stala etiketa Pomfy Sekt od známej slovenskej tlačiarne Litograf. Bola tak vyhodnotená ako jedna z najkrajších tohtoročných etikiet na svete.
pokračovanie článku

Hravá koncepce Piece.Of.Sheep

Piece.of.Sheep je projekt reagující na ekologický podnět koncepčního balení organických tampónků a vatových tyčinek.