Logá, ktoré sa nechystajú do dôchodku II.

Snáď nie je vo vizuálnej identite ktorejkoľvek značky výraznejší prvok než je práve logo. Symbol, ktorý sa po čase splynie s menom a stane sa prakticky jeho synonymom. Asi aj to je dôvod, prečo niektoré značky sa nie a nie vzdať osvedčených log. Veď prečo aj?

Funkčnosť takýchto logotypov dokonale preveril čas. Desiatky rokov, niekedy dokonca storočí. Znie to neuveriteľne. Najmä v dnešnej dobe, kedy sa každý deň objavujú nové a nové značky a tie staré redizajnujú jedna radosť. Napriek tomu existuje niekoľko prípadov, kedy je to medzi spoločnosťou a jej logom láska až za hrob.

24/7 Wall St. dal dohromady sumár identít, ktoré si držia jedno logo vo viac-menej rovnakej podobe skutočne dlho. Pozrite sa na týchto starcov:

 

Shell_1904

Shell

Logo známej benzínky vzniklo v roku 1904, takmer sedemdesiat rokov po založení spoločnosti. O tri roky neskôr sa Shell spojilo s Royal Dutch Petroleum a tak sa mušľa stala symbolom novej spoločnosti. Žlto-červený variant, ktorý vidíme na cisternách a čerpacích staniciach ešte aj dnes sa prvý raz objavil po otvorení pobočky v Kalifornii. A prečo vlastne mušľa? Marcus Samuel a spoločníci, ktorý značku založili, obchodovali s petrolejom a z Indie vozili späť do Európy práve mušle, ktoré boli vtedy populárnym obchodným artiklom. A tak sa v roku 1897 z Marcus Samuel a spoločníci stalo skrátka Shell.

 

history-of-denim2

 

Levi’s

Pár džinsov, ktoré sa snažia dva kone márne roztrhnúť. Toto logo sa na zadnej strane nohavíc od Levi Strauss & Co. objavilo už v roku 1886. A mohli ste ich pokojne držať v ruke včera – podstata loga je stále rovnaká. Rifle zjavne neboli jediný nezničiteľný tovar, ktorý značka ponúkala. Stal sa ním aj samotný symbol na kúsku kože. Svedčí o tom aj populárny fakt, že ľudia často prichádzali do obchodu s vetou: Hľadám nohavice s dvomi koňmi. Zčasti za to mohol aj pôvodný názov spoločnosti – The Two Horses Brand.

 

HNZ_465145A01

 

Heinz

Písal sa rok 1869, keď sa Henry Heinz a ten druhý chlapík s nie tak chytľavým menom – L. Clarence Noble – rozhodli využiť plody zo záhradky Heinzovej matky. Nafľaškovali vtedy chren a pokúšali sa ho predať. Žiaľ, Heinz & Noble Co. neprežila a tak sa Heinz vydal na sólo dráhu. Svojim zákazníkom ponúkal koreniny a v roku 1876 naservíroval Američanom kečup. A tak sa začala jeho cesta za úspechom, keďže odvtedy ponúka po celom svete takmer 6000 rôznych produktov. Samotné logo má v sebe čosi z pôvodnej identity startupu Heinz & Noble Co. Od prvého nasadenia sa na ňom zmenilo len málo.

 

johnsonandjohnsonlogo2

Johnson & Johnson

Pôvodne distribútor sterilného šatstva pre chirurgov, dnes producent širokej ponuky zdravotných a spotrebiteľských produktov. V tomto prípade je logo inšpirované podpisom jedného zo zakladajúcich bratov, Jamesa Wooda Johnsona.

 

zdroj: 247wallst.com

2 comments
  1. „mohli ste ich pokojne držať v ruke včera – logo je stále rovnaké“ toto je trošku silné tvrdenie nemyslíte? Pravda to rozhodne nie je … motív je rovnaký to áno, ale vizuálny charakter „kresby“ sa menil …

Napísať odpoveď pre SamoT Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Letošní vizuál Českého lva ve znamení třicítky

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) rozdá 4. března v pražském Rudolfinu výroční ceny Český lev. Vizuální styl letošního ročníku Českého lva pracuje s číslovkou 30 a odráží tak skutečnost, že prestižní filmová a televizní ocenění budou předána již po třicáté. „Základní koncept je vertikální mřížka a kontrast plochy a linie. Samotná číslovka je masivní tvar složený z jednotlivých prvků, podobně jako se ceny Český lev skládají z jednotlivých kategorií a nominací,“ říká grafická designérka Jana Krchová, která na vizuálu Českého lva spolupracovala s kolegou Ondřejem Fučíkem.
pokračovanie článku

Zlín bude týden plný designu

Pondělí 20. dubna bude ve znamení zahájení ZLIN DESIGN WEEKu, týdne, který oživí celé město Zlín designem. Projekt pořádaný…
pokračovanie článku

Printové inšpirácie II.

Obálky magazínov sú vďačným objektom na prezeranie. Dnes vám preto prinášame prehľad niektorých, ktoré stojí za to vidieť.…