Snáď nie je vo vizuálnej identite ktorejkoľvek značky výraznejší prvok než je práve logo. Symbol, ktorý sa po čase splynie s menom a stane sa prakticky jeho synonymom. Asi aj to je dôvod, prečo niektoré značky sa nie a nie vzdať osvedčených log. Veď prečo aj?
Funkčnosť takýchto logotypov dokonale preveril čas. Desiatky rokov, niekedy dokonca storočí. Znie to neuveriteľne. Najmä v dnešnej dobe, kedy sa každý deň objavujú nové a nové značky a tie staré redizajnujú jedna radosť. Napriek tomu existuje niekoľko prípadov, kedy je to medzi spoločnosťou a jej logom láska až za hrob.
24/7 Wall St. dal dohromady sumár identít, ktoré si držia jedno logo vo viac-menej rovnakej podobe skutočne dlho. Pozrite sa na týchto starcov:
Shell
Logo známej benzínky vzniklo v roku 1904, takmer sedemdesiat rokov po založení spoločnosti. O tri roky neskôr sa Shell spojilo s Royal Dutch Petroleum a tak sa mušľa stala symbolom novej spoločnosti. Žlto-červený variant, ktorý vidíme na cisternách a čerpacích staniciach ešte aj dnes sa prvý raz objavil po otvorení pobočky v Kalifornii. A prečo vlastne mušľa? Marcus Samuel a spoločníci, ktorý značku založili, obchodovali s petrolejom a z Indie vozili späť do Európy práve mušle, ktoré boli vtedy populárnym obchodným artiklom. A tak sa v roku 1897 z Marcus Samuel a spoločníci stalo skrátka Shell.
Levi’s
Pár džinsov, ktoré sa snažia dva kone márne roztrhnúť. Toto logo sa na zadnej strane nohavíc od Levi Strauss & Co. objavilo už v roku 1886. A mohli ste ich pokojne držať v ruke včera – podstata loga je stále rovnaká. Rifle zjavne neboli jediný nezničiteľný tovar, ktorý značka ponúkala. Stal sa ním aj samotný symbol na kúsku kože. Svedčí o tom aj populárny fakt, že ľudia často prichádzali do obchodu s vetou: Hľadám nohavice s dvomi koňmi. Zčasti za to mohol aj pôvodný názov spoločnosti – The Two Horses Brand.
Heinz
Písal sa rok 1869, keď sa Henry Heinz a ten druhý chlapík s nie tak chytľavým menom – L. Clarence Noble – rozhodli využiť plody zo záhradky Heinzovej matky. Nafľaškovali vtedy chren a pokúšali sa ho predať. Žiaľ, Heinz & Noble Co. neprežila a tak sa Heinz vydal na sólo dráhu. Svojim zákazníkom ponúkal koreniny a v roku 1876 naservíroval Američanom kečup. A tak sa začala jeho cesta za úspechom, keďže odvtedy ponúka po celom svete takmer 6000 rôznych produktov. Samotné logo má v sebe čosi z pôvodnej identity startupu Heinz & Noble Co. Od prvého nasadenia sa na ňom zmenilo len málo.
Johnson & Johnson
Pôvodne distribútor sterilného šatstva pre chirurgov, dnes producent širokej ponuky zdravotných a spotrebiteľských produktov. V tomto prípade je logo inšpirované podpisom jedného zo zakladajúcich bratov, Jamesa Wooda Johnsona.
zdroj: 247wallst.com
2 comments
„mohli ste ich pokojne držať v ruke včera – logo je stále rovnaké“ toto je trošku silné tvrdenie nemyslíte? Pravda to rozhodne nie je … motív je rovnaký to áno, ale vizuálny charakter „kresby“ sa menil …
áno, môže sa to zdať ako trochu silné, v zásade je to však myslené ako podstata loga – alebo ako ste napísali – motív. Pripúšťam, že to nemusí byť z textu zrejmé. Dobrá poznámka.