Kontinuálne číslovanie položiek v samostatných textových blokoch v InDesigne

Nastaviť automatické číslovanie titulkov, položiek zoznamu a iných komponentov textu v reťazených textových blokoch je pomerne triviálna záležitosť. Často je však potrebné číslovať zaradom aj položky, ktoré sú umiestnené v samostatných textových blokoch. Ako na to?

Postup je tradične jednoduchý, nastavenie číslovania samostatných položiek prebieha v dvoch krokoch:

1. Vytvorte si nový typ zoznamu. V menu „Type“, v položke „Bulleted and Numbered Lists“ zvoľte položku „Define Lists…“ V okne, ktoré sa otvorí, zvoľte položku „New…“ a nový zoznam pomenujte. Uistite sa, že je zaškrtnutá položka „Continue Nubers across Stories“. Potvrďte „OK“.

define-lists

2. Nakonfigurujte si nový odstavcový štýl, ako bude vyzerať je úplne vo vašich rukách, jediná podmeinka pre kontinuálne číslovanie v samostatných textframoch je vybrať v konfiguračnom okne štýlu v položke „Bullets and Numbering“ v roletke „List Type“ – Number a „List“ – ten zoznam, ktorý ste si vytvorili v bode č. 1. Ostatné atribúty štýlu číslovania môžete nechať vo východzom nastavení, ale môžete si ich samozrejme nastaviť aj podľa seba. V položke „Mode“ zvoľte „Continue from Previous Number“.

paragraph-style-numbering

Keď toto všetko budete mať pripravené, v každom novom textovom bloku sa vám text, ktorému priradíte váš číslovací odstavcový štýl, bude začínať poradovou číslovkou.

 

Waldemar Švábenský
Absolvoval SUPŠ v Kremnici v roku 1986 ako reštaurátor štukovej výzdoby. Približne od roku 1990 sa venuje grafickému dizajnu a typografii. Má za sebou niekoľko víťazstiev v súťažiach o najlepší signmaking a logotyp, okrem toho sa venuje tvorbe tlačovín, časopisov, kníh, potravinových etikiet a obalovému designu, 3D modelovaniu, animácii a motion designu, okrajovo tvorbe webu. Jeho portfólio si môžete pozrieť na stránke www.waldemarski.com.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Smith &+ Village a nejmódnější čokoláda pro Harvey Nichols

Londýnská kreativní agentura Smith &+ Village navrhla šest nových luxusních obalů čokoládových tyčinek pro Harvey Nichols, obaly nejnovější řady jejich probíhající reimaginace vlastní značky pro ikonický obchodní dům.
pokračovanie článku

Odvážná podoba piva Aragveli

Značka Aragveli hovoří k moderním Georgiánům, kteří žijí svobodně a otevřeně, ale současně respektují minulost, tradice a kulturu. Název Aragveli pochází…