Od minulosti k súčasnosti: Lučenec má nové logo

Lučenec včera predstavil novú vizuálnu identitu. Jej autormi sú Dávid Koronczi a Martina Szabóová zo štúdia Pinchof.

Jednotný vizuálny štýl bude aplikovaný v internej aj externej komunikácii mesta, či už so samosprávnymi orgánmi, partnerskými mestami alebo so zahraničím. Podľa hovorkyne mesta Michaely Hrnčiarovej bude logo “integrálnym doplnkom klasických komunikačných prvkov mesta, ktorými sú erb, vlajka a pečať.”

Moderné aj historické

Súťaže sa zúčastnilo celkovo 24 prác – každý z autorov mohol poslať maximálne dva návrhy. Tie museli pozostávať z návrhu loga, jeho rozkreslenia na sieti, farebných verzií, aplikácií, fontov či explikácie návrhu loga. Hlavnými charakteristikami loga mali byť vysoká výpovedná hodnota, jasná koncepcia, dynamickosť, zapamätateľnosť, aktuálnosť či možnosť ďalšieho rozvoja identity v budúcnosti.

Screen Shot 2016-07-27 at 23.48.08

Autori sa inšpirovali spojením a porovnaním minulosti a prítomnosti Lučenca. Logotyp podľa Martiny Szabóovej odráža bohatú minulosť mesta, ktoré bolo dôležitým obchodným i kultúrnym strediskom. V súčasnosti však vnímajú autori aj dynamický rozvoj mesta. Práve tento vývoj odráža aj samotná typografia v rámci loga, ktorá od pätkového písma prechádza ku sans serifu a zároveň sa zosilňuje aj hrúbka ťahov jednotlivých znakov. Farebne logo čerpá z heraldiky mesta, autori však priniesli určité osvieženie palety.

Screen Shot 2016-07-27 at 23.49.49

 

Predložené návrhy posudzovala odborná porota, v ktorej sa zišli dizajnéri i zástupcovia mesta. Grafický dizajn zastupovali Martina Úradníček, Emil Drličiak a Róbert Parš – na základe odporúčania Slovenského centra dizajnu. Víťazný návrh autorskej dvojice získal odmenu 2000 eur.

Vizuálny štýl je v súčasnej dobe postupne aplikovaný v rámci printových a propagačných materiálov.

1709269_1200x

Vizuálnu identitu a jej dizajn manuál nájdete TU.

zdroj: nasnovohrad.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

SATELIT – výzva k predkladaniu výstavných projektov

Slovenské centrum dizajnu vyzýva kurátorov, dizajnérov a dizajnérske štúdia a školy k predkladaniu výstavných projektov do Výstavného a informačného bodu SATELIT na rok…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Zhatva

Zhatva (v překladu sklizeň) je obchod, kde můžete koupit produkty od farmářů. Jedná se o kvalitní výrobky bez chemických přísad.…
pokračovanie článku

What the Font?!

Možno ho poznáte, možno nie. Nástroj What the Font?!, ktorý – ako už názov prezrádza – vám vie pomôcť zistiť, ako sa dotyčný krásavec (či už s pätkami alebo bez) volá. What the Font?! je tu práve pre tie chvíle, keď síce slintáte, no nemáte najmenšie tušenie, čo za font máte pred sebou.
pokračovanie článku

Noc event marketingu

21. apríl, 19:00 – 23:00 CVERNOVKA, Páričkova 18, 3. poschodie, 821 08 Bratislava