Jeden recept na tridsať spôsobov? Yahoo! varí nové logo.

Vedenie platformy sa rozhodlo, že je čas zamávať starému logu a na jeho miesto nájsť náhradu. Samozrejme, podobné veci sa dejú neustále. Zaujímavý je spôsob, akým sa spoločnosť rozhodla pripraviť svojich priaznivcov (aj neprajníkov) na novú identitu. V spolupráci s Lukeom Wroblewskim, uznávaným odborníkom na digitálny dizajn, predstavia počas augusta rovno tridsať konceptov, ktoré budú fungovať v reálnom prostredí. Yahoo! za tým vidí zahrievanie pred príchodom toho pravého. Otázkou je: ako to vidia ľudia?

Je jasné, že nájsť nástupcu nebude ľahké. Logo, ktoré slúžilo spoločnosti doteraz, bolo totiž aktívne neuveriteľných osemnásť rokov. Ak teda nerátame jemný facelift z roku 2009, kedy dostalo pôvodne červené slovíčko yahoo! fialový nádych. Všetky doterajšie dizajny sú dostupné na stránkach portálu.

Návštevníci webu budú zároveň môcť hodnotiť a našepkať autorom, čo v ich očiach funguje a čo nie. Doteraz sa zapojilo viac ako 60 000 ľudí, ktorý vyjadrili svoj názor. Najlepšie sa darilo logu číslo desať, ktoré ste si mohli všimnúť vyššie. Ide však o skôr ojedinelý jav. Väčšina návrhov skončila skôr v dolnej sfére hodnotenia. Niekoľko bolo prijatých vyslovene negatívne. Ktovie, ako to celé berú v Yahoo!.

Podľa ich blogu je to pre nich spôsob, ako urobiť redizajn procesom, ktorý je predovšetkým zábavný. Mne osobne príde rôznorodosť jednotlivých spracovaní loga až príliš veľká a teda rušivá. Lepšie by pravdepodobne bolo predstaviť užší výber – niečo na spôsob top desať – ktoré by ideálne boli určitým spôsobom spriaznené, resp. prepojené. Pôsobilo by to dojmom, že Yahoo! vie, čo chce. Takto máme pred sebou kôpku konceptov, ktoré akoby žijú vlastným životom, nezávisle od zvyšku. Hodnotiť celé snaženie je však ešte priskoro. Treba si asi počkať na „toho pravého“.

Zopár variácií na tému Yahoo!

tumblr_inline_mrhf6yIpNC1qz4rgp tumblr_inline_mrrf5cnayb1qz4rgp tumblr_inline_mrhex2VRrM1qz4rgp cover tumblr_inline_ms4dxz5xv91qz4rgp tumblr_inline_mrluwbnitI1qz4rgp

Čo myslíte vy? Ostatné návrhy nájdete na webe Yahoo! tu: http://www.yahoo.com/dailylogo

6 comments
  1. Pokud zveřejňují loga postupně, ale „hlasovat“ se dá už teď, přijde mi to zavádějící. Konečné výsledky přece nemůžou serizozně představit mínění lidí, natož aby se z toho mělo něco vyvozovat.

    Předpokládala jsem možnost „hodnocení“ až na konci.
    Nebo slušný záměr: totiž že už mají jasno a ostatními variantami jen zahřívají své fanoušky, než dojde na slavnostní představení…

    1. tiez si myslim ze je to len nejaky marketing, osobne by som niektore veci na citatelov, uzivatelov a podobne vobec nenechaval :)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Nová IKEA kampaň inšpirovaná skladačkami

Značka vo svojej novej kampani komunikuje jednoduchosť skladania svojich produktov, no zároveň odkazuje aj na svoju asistenčnú službu.