Dobrý deň, čo si dáte – inšpiratívny menu dizajn I.

Dávno neplatí, že skvelý gastronomický zážitok sa obmedzuje len na oblasť taniera. Rovnako dobre, aj keď celkom iným spôsobom, môže chutiť jedálny lístok. Do istej miery je takisto súčasťou toho, čomu hovoríme spokojná návšteva podniku. Kreatívne spracované menu je nielen inventárom kuchynských zásob a kuchárových schopností, ale predovšetkým dôležitým kanálom pre prezentáciu značky smerom k hosťovi. Dobrý dizajn dokáže vyvolať pozitívny dojem ešte skôr, než sa človek ponorí do všetkých tých chutných vecí, ktoré môže nájsť na stránkach jedálneho lístka. Pozrite sa s nami na niekoľko príkladov takéhoto dizajnu. V prvom dieli seriálu o menu dizajne.

 

cellarmaker

Cellarmaker Brewing Company

Výborne spracovaný návrh jedálneho lístka pre kalifornskú piváreň pôsobi vo svojej jednoduchosti dokonale. Pivná karta obsahuje detailný popis každého nápoja a dokonca slúži aj ako užitočný denník, do ktorého si môžete zaznačiť, ktoré pivá ste už v tomto podniku ochutnali. Pri tom množstve, z ktorého je možné vyberať, to znie ako celkom dobrý nápad.

 

pel

The Pelican

Reštaurácia s barom, ktorej jedálny lístok vznikol na stoloch dizajnovej agentúry Foreign Policy. Tá, rovnako ako podnik, sídli v Singapure. Pri vytváraní návrhov sa inšpirovali dualitou Pelicanu, ktorý je barom i reštauráciu. Toto preniesli aj do ilustrácií, ktoré sú spojením ľudí s morskými potvorkami. Ich ručne kreslený štýl vyvoláva dojem poctivej a domácej kuchyne. Ak máte radí takýto handmade look, určite sa zastavte aj na ich Behance.

 

9-b

Montero

Možno vám je motív dvoch líšok z ukážkového vizuálu trochu povedomý. Správne, o tejto mexickej reštaurácii sme už písali v článku Dobrú chuť I. – podarené vizuálne identity reštaurácií. Pre Montero ho vytvorila agentúra Anagrama, ktorá čerpala z koloniálneho veku s odkazom na národné dedičstvo. Cieľom bolo podľa vlastných slov ľudí z Anagramy vytvorenie osobitej identity, ktorá by bola oslavou hodnôt tradičnej kuchyne, ktorá sa varí z miestnych surovín.

Na dnes už v lístku nič ďalšie nemáme. Ďalšiu porciu vám však radi naložíme už čoskoro :).

 

zdroj: creativebloq.com, anagrama.com, behance.net/foreignpolicy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Víťaz vs. finalista: dve podoby identity pre Múzeum Varšavského geta

Historické múzeum, v ktorom aktuálne prebieha rozsiahla rekonštrukcia, plánuje svoje brány otvoriť v roku 2023 – presne 80 rokov od Varšavského povstania. Už teraz však hľadalo novú vizuálnu tvár. Pozrite si dvojicu návrhov, ktoré sa na subjekt pozerajú rôznym spôsobom.
pokračovanie článku

Trienále plagátu Trnava 2015 – víťazi

Verejná neanonymná medzinárodná súťažná prehliadka plagátov a autorských výtlačkov vydaných v období posledných troch rokov.