Esprit má čerstvý redizajn identity

Aktualizovaný branding značky pripravil Pentagram.

Jedna z najikonickejších značiek, ktorej korene siahajú do šesťdesiatych rokov 20. storočia, v súčasnosti spúšťa nový branding, ktorý sa inšpiruje odkazom značky ale prináša aj čerstvý vietor pre súčasnosť.

Zachovaný základ

Pôvodný stencil logotyp od Johna Casada z roku 1979 poslúžil dizajnérom pod vedením Natashe Jen ako predloha pre tvorbu custom písma. Ako prvý vznikol kapitálkový font a k nemu neskôr pribudol aj náprotivok obsahujúci malé písmená, číslice a ďalšie znaky.

Celá identita je navrhnutá ako flexibilný organizmus, v rámci ktorého je možné prispôsobovať tonalitu podľa potreby. Komunikácia tak vie byť rovnako výrazná ako nenápadná, v závislosti od kontextu.

Vývoj loga / zdroj: Pentagram

Uppercase / zdroj: Pentagram

Lowercase / zdroj: Pentagram

Pestrá prirodzenosť

Pokiaľ ide o farebnosť, tu takisto nový branding ide cestou pomerne široko otvorenej palety, ktorá disponuje dostatočným množstvom rôznych farieb a odtieňov, čím je aj táto zložka dizajnu dobre prispôsobiteľná konkrétnym okolnostiam. V rámci brandingu pripravili dizajnéri rozsiahle výstupy, ktoré sú dobrým východiskom pre komunikáciu značky v praxi. Ich súčasťou je aj art direction fotografie pre Esprit, ktorá aktualizuje štýl zavedený Olivierom Toscanim v 80. rokoch.

Identita založená na minimalistickom logotype, ním inšpirovanej typografii a pestrej farebnosti má podľa autorov odrážať kľúčové aspekty značky – radosť, autentickosťjednoduchosť.

Farebnosť / zdroj: Pentagram

zdroj: Pentagram

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť