Jedna z najikonickejších značiek, ktorej korene siahajú do šesťdesiatych rokov 20. storočia, v súčasnosti spúšťa nový branding, ktorý sa inšpiruje odkazom značky ale prináša aj čerstvý vietor pre súčasnosť.
Zachovaný základ
Pôvodný stencil logotyp od Johna Casada z roku 1979 poslúžil dizajnérom pod vedením Natashe Jen ako predloha pre tvorbu custom písma. Ako prvý vznikol kapitálkový font a k nemu neskôr pribudol aj náprotivok obsahujúci malé písmená, číslice a ďalšie znaky.
Celá identita je navrhnutá ako flexibilný organizmus, v rámci ktorého je možné prispôsobovať tonalitu podľa potreby. Komunikácia tak vie byť rovnako výrazná ako nenápadná, v závislosti od kontextu.
Vývoj loga / zdroj: Pentagram
Uppercase / zdroj: Pentagram
Lowercase / zdroj: Pentagram
Pestrá prirodzenosť
Pokiaľ ide o farebnosť, tu takisto nový branding ide cestou pomerne široko otvorenej palety, ktorá disponuje dostatočným množstvom rôznych farieb a odtieňov, čím je aj táto zložka dizajnu dobre prispôsobiteľná konkrétnym okolnostiam. V rámci brandingu pripravili dizajnéri rozsiahle výstupy, ktoré sú dobrým východiskom pre komunikáciu značky v praxi. Ich súčasťou je aj art direction fotografie pre Esprit, ktorá aktualizuje štýl zavedený Olivierom Toscanim v 80. rokoch.
Identita založená na minimalistickom logotype, ním inšpirovanej typografii a pestrej farebnosti má podľa autorov odrážať kľúčové aspekty značky – radosť, autentickosť a jednoduchosť.
Farebnosť / zdroj: Pentagram
zdroj: Pentagram