Esprit má čerstvý redizajn identity

Aktualizovaný branding značky pripravil Pentagram.

Jedna z najikonickejších značiek, ktorej korene siahajú do šesťdesiatych rokov 20. storočia, v súčasnosti spúšťa nový branding, ktorý sa inšpiruje odkazom značky ale prináša aj čerstvý vietor pre súčasnosť.

Zachovaný základ

Pôvodný stencil logotyp od Johna Casada z roku 1979 poslúžil dizajnérom pod vedením Natashe Jen ako predloha pre tvorbu custom písma. Ako prvý vznikol kapitálkový font a k nemu neskôr pribudol aj náprotivok obsahujúci malé písmená, číslice a ďalšie znaky.

Celá identita je navrhnutá ako flexibilný organizmus, v rámci ktorého je možné prispôsobovať tonalitu podľa potreby. Komunikácia tak vie byť rovnako výrazná ako nenápadná, v závislosti od kontextu.

Vývoj loga / zdroj: Pentagram

Uppercase / zdroj: Pentagram

Lowercase / zdroj: Pentagram

Pestrá prirodzenosť

Pokiaľ ide o farebnosť, tu takisto nový branding ide cestou pomerne široko otvorenej palety, ktorá disponuje dostatočným množstvom rôznych farieb a odtieňov, čím je aj táto zložka dizajnu dobre prispôsobiteľná konkrétnym okolnostiam. V rámci brandingu pripravili dizajnéri rozsiahle výstupy, ktoré sú dobrým východiskom pre komunikáciu značky v praxi. Ich súčasťou je aj art direction fotografie pre Esprit, ktorá aktualizuje štýl zavedený Olivierom Toscanim v 80. rokoch.

Identita založená na minimalistickom logotype, ním inšpirovanej typografii a pestrej farebnosti má podľa autorov odrážať kľúčové aspekty značky – radosť, autentickosťjednoduchosť.

Farebnosť / zdroj: Pentagram

zdroj: Pentagram

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Reklama svetových značiek v čase korony

V súčasnosti prebiehajúca pandémia koronavírusu nenecháva chladným ani reklamný priemysel. Takto sa na tému pozreli viaceré svetové značky.
pokračovanie článku

R.I.P., Explorer 8, 9 a 10

Microsoft oficiálne ukončil podporu svojho dvorného browseru. Staré verzie sa tak už v budúcnosti nedočkajú updatov, kvôli čomu budú…
pokračovanie článku

YouTube má nové logo

Spoločnosť prichádza s redizajnom vôbec poprvýkrát vo svojej 12-ročnej histórii. Postrehli ste zmenu?
pokračovanie článku

Čerstvá a křupavá identita Plenty od kreativní agentury &Walsh

Newyorská kreativní agentura &Walsh stojí za rebrandingem pro udržitelnou zemědělskou společnost Plenty zaměřující se na vertikální pěstování potravin. Značka sází na vlastní písmo inspirované rostlinami a na identitu a obal ovlivněný chutí svých produktů.