Coca-Cola vyrába fľaše z odpadkov nájdených v oceáne. Má to však jeden háčik

Nemesis Pepsi nedávno predstavil prvé kusy novej fľaše, ktorá bola vyrobená výlučne z plastov z oceánu.

Perpetum mobile

Potiaľ by to mohlo znieť ako super nápad. Stačí si však uvedomiť, že Coca-Cola drží neohrozené prvenstvo v znečisťovaní oceánov a je tak vlastne pôvodcom odpadu, ktorý teraz chce použiť na opäťovné balenie svojho produktu.

Zjednodušene povedané, vyrobí fľašu z morského odpadu, ktorá sa potom stane… morským odpadom.

Ide teda o vcelku ťarbavý pokus pôsobiť ako zodpovedná značka, navyše ironicky načasovaná. V rovnaký deň sa totiž konal aj prvý Plastic Health Summit, v rámci ktorého vydali účastníci vyhlásenie, že mikroplasty urýchľujú smrť buniek a môžu ohrozovať našu imunitu.

V prieskume, ktoré sa zúčastnilo 42 krajín vyšlo najavo, že v prípade 40 z nich bola značka zodpovedná za znečistenie oceánov v najväčšej miere. Až 75% objemu odpadkov, ktoré sa podarilo vyzbierať boli produkty so známym skriptovým logotypom.

Na prvé počutie či prečítanie môže znieť iniciatíva Coca-Coly s využitím odpadu z oceánu na produkciu nových obalov sľubne. Treba sa však pozrieť na vec s odstupom a zároveň v dlhodobom horizonte. Plasty sú toxické, či už sú nové, recyklované alebo práve vylovené z morskej vody.

Skutočné riešenie

Krokom, ktorým by si Coca-Cola určite naklonila verejnú mienku lepšie, by bolo priniesť obal, ktorý skrátka nie je z plastov a jeho životný cyklus je možné realizovať v uzavretom kruhovom procese.

Nebolo by to lepšie ako opakované spracovanie škodlivých plastov? Namiesto chválenia sa niečím, čo veľmi chvályhodné nie je.

zdroj: The Dieline

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

“Mlčanlivý” obal Cadbury nominovaný na Pentawards!

Svetoznámy výrobca čokolád predstavil minulý rok obal, ktorý vyzeral vcelku odlišne od tých, na ktoré sme zvyknutí. Dôvodom bola kampaň, ktorá propaguje dôležitú myšlienku.
pokračovanie článku

Tutorial: Zlatý rez pri dizajne loga

Určite ste o ňom už niekedy počuli. Tento princíp, vychádzajúci z matematiky, je zárukou esteticky pôsobivých kompozícií vďaka dokonale vyváženým…