Liga majstrov s novou hviezdnou identitou

Športová súťaž, ktorá má svoje počiatky ešte v roku 1955, nedávno predstavila novú vizuálnu identitu. Jej tvorbu má na svedomí dizajnérske štúdio s najvýstižnejším menom – DesignStudio. To v minulosti realizovalo aj redizajn identity Premiere League.

Ústredným motívom novej vizuality futbalovej súťaže UEFA pre obdobie 2018 – 2021 je po novom lopta s hviezdami, tzv. starball. Tento prvok sa prelína celou komunikáciou – od tých najmenších až po tie najväčšie aplikácie. Nová podoba vizuálnej identity je na pohľad pôsobivá a naplno využíva potenciál hry so svetlom a jeho lámaním.

Farebná paleta je podľa slov tvorcov inšpirovaná nočnou oblohou v Európe, pod ktorou sa zápasy súťaže odohrávajú. Celkový dojem možno vyjadriť slovom prémiovosť. Či už v pohybe alebo na statických vizuáloch tmavomodrá s náznakmi svetlejších tónov z palety. V identite sa pracuje aj s písmom na mieru, ktoré vzniklo v spolupráci s Fontsmith. Novovzniknutý font je tenším rezom už existujúce brand písma.

Autori identity sa pri práci s textom rozhodli pre centrovanie a výrazné hodnoty trackingu, čo má opäť ďalej rozvíjať koncept prémiovosť a veľkoleposti.

Príklady aplikovanie novej identity

Aký máte celkový dojem z novej identity? Dokáže svoju kvalitu aj v teste času?

 

zdroj: underconsideration.com

design.studio

uclbranding.uefa.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Assembler – kladivo na hoaxy a deepfake?

Nový nástroj od Jigsaw má poskytnúť odborníkom možnosť  overiť si autenticitu konkrétnych vizuálov a odhaliť tak falošné, manipulované exempláre.
pokračovanie článku

Koncept vizuálnej identity pre Sereď

Projekt dizajnéra Richarda Sokola, ktorý začal ako maturitná práca, sa neskôr transformoval do osobného projektu, ktorý prináša nový pohľad na identitu mesta a kladie otázku: "Poznáš naše mesto?".