Esprit má čerstvý redizajn identity

Aktualizovaný branding značky pripravil Pentagram.

Jedna z najikonickejších značiek, ktorej korene siahajú do šesťdesiatych rokov 20. storočia, v súčasnosti spúšťa nový branding, ktorý sa inšpiruje odkazom značky ale prináša aj čerstvý vietor pre súčasnosť.

Zachovaný základ

Pôvodný stencil logotyp od Johna Casada z roku 1979 poslúžil dizajnérom pod vedením Natashe Jen ako predloha pre tvorbu custom písma. Ako prvý vznikol kapitálkový font a k nemu neskôr pribudol aj náprotivok obsahujúci malé písmená, číslice a ďalšie znaky.

Celá identita je navrhnutá ako flexibilný organizmus, v rámci ktorého je možné prispôsobovať tonalitu podľa potreby. Komunikácia tak vie byť rovnako výrazná ako nenápadná, v závislosti od kontextu.

Vývoj loga / zdroj: Pentagram

Uppercase / zdroj: Pentagram

Lowercase / zdroj: Pentagram

Pestrá prirodzenosť

Pokiaľ ide o farebnosť, tu takisto nový branding ide cestou pomerne široko otvorenej palety, ktorá disponuje dostatočným množstvom rôznych farieb a odtieňov, čím je aj táto zložka dizajnu dobre prispôsobiteľná konkrétnym okolnostiam. V rámci brandingu pripravili dizajnéri rozsiahle výstupy, ktoré sú dobrým východiskom pre komunikáciu značky v praxi. Ich súčasťou je aj art direction fotografie pre Esprit, ktorá aktualizuje štýl zavedený Olivierom Toscanim v 80. rokoch.

Identita založená na minimalistickom logotype, ním inšpirovanej typografii a pestrej farebnosti má podľa autorov odrážať kľúčové aspekty značky – radosť, autentickosťjednoduchosť.

Farebnosť / zdroj: Pentagram

zdroj: Pentagram

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Luxusný lettering

Dnes to bude na tému ručne tvorených nápisov, ktoré sú skutočnou pastvou pre oči. Pohodlne sa usaďte, dajte…
pokračovanie článku

Zaujímavé písma zadarmo

Pozrite si pestrý výber originálnej typografie, ktorú môžete bezplatne využiť vo svojich projektoch.
pokračovanie článku

Sociálne siete a dizajn

Sledujete si svoje weekly reporty na mobile? Čas, ktorý trávime na Instagrame a iných sociálnych sieťach je celkom zarážajúci, však? Preto vám porozprávame ako tvoriť aj konzumovať kvalitný a prínosný obsah. Do tejto debaty sme si prizvali odborníčku na túto tému a skúsenú manažérku sociálnych sietí a koučku Mišku Chrkavú.
pokračovanie článku

Typografia – pravidlá a pojmy I.

Typografia, ako určitá forma umenia a techniky navrhovania písiem, má dôležité miesto v živote dizajnéra. Nejde iba o výber jedného či…