Color Management Handbook od EIZO je tu!

Spoločnosť EIZO, ktorá sa zaoberá navrhovaním, vývojom a výrobou monitorov a periférií, sprístupnila novú verziu svojej príručky. Tá je veľmi obľúbenou voľbou pre fotografov, dizajnérov, dtp operátorov a mnohých ďalších. Skrátka pre všetkých, ktorí nejakým spôsobom pracujú s farbami. Jedná sa už o tretí update.

V publikácii, ktorá je rozdelená na niekoľko častí, sú vysvetlené základy práce s farbami a ich spravovanie, ako aj dôležitosť a úloha monitoru v pracovnom procese. Určitým rozdelením obsahu je aj zatriedenie podľa pracovnej náplne. Color Management Handbook si všíma rozdiely, ktoré existujú v práci fotografa, dizajnéra, tlačiara, či retušéra pri správe farieb. Práve títo ľudia sú jednotlivými článkami v celom workflow. Každý z nich však robí niečo, čo sa viac či menej odlišuje od práce toho druhého. A práca jedného ovplyvňuje prácu toho druhého.  Spravidla toho, kto prevezme projekt po predošlom človeku.

Vďaka zmapovaniu pracovných osobitostí a potrieb každého z nich, je príručka od EIZO uceleným prehľadom celého procesu. Postupne sa jej autori venujú takmer všetkým situáciám a problémom, ktoré treba v priebehu práce na konkrétnom projekte riešiť. Či už je to správna kalibrácia tlačiarne, alebo kontrola farieb pod správnym svetlom. Publikácia, ktorú EIZO vydalo, vám ukáže viacero užitočných vecí v prípade, že ich nepoznáte. Zaujímavým faktom je i to, že pre viaceré workflows je vhodný iný monitor alebo to, aké dôležité je prirodzené osvetlenie pri tvorbe a následnej tlači vizuálu. Sú to maličkosti, na ktorých však záleží.

The EIZO Color Management Handbook je k dispozícii zadarmo v týchto formátoch:

1 comments
Napísať odpoveď pre malografia Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

ChildLine – First Step

Buck, dizajnérsky zameraná produkčná spoločnosť, prišla nedávno s novým animovaným filmom venujúcim sa chúlostivej téme – sexuálnemu zneužívaniu detí.…
pokračovanie článku

Muzeum města Prahy predstavilo novú tvár

Muzeum hlavního města Prahy sa koncom minulého roka rozhodlo pre aktualizáciu svojej identity. Okrem nového loga prináša aj…
pokračovanie článku

Žufánek mění design

Lihovar Žufánek uvádí na trh svou redesignovanou hlavní produktovou řadu. Ke změně dochází po 6 letech. Redesign měla na starosti agentura Little Greta. S ní Žufánek v nedávné době pracoval na designu limitovaných edicí a nyní jí svěřil i klíčovou produktovou řadu ovocných destilátů a likérů.