Ako chutí sóda – typografia, ktorá vám napovie

Pekný obalový dizajn je záležitosťou viacerých elementov. Farby, tvary, rozmiestnenie, celková spolupráca prvkov v rámci dizajnu. Alebo aj písmo. Pozrite si príklad vzhľadu fliaš nápojov, kde o chuti hovorí v prvom rade typografia.

Značka Frem, ktorú možno nepoznáte, je dánskym výrobcom sódoviek. Pre svoju kolekciu príchutí chceli novú tvár a tak oslovili dizajnéra Jonathana Fausta, aktuálne operujúceho z Kodane. Ten sa rozhodol urobiť veci trochu inak. Nenavrhol im totiž jeden dizajn s menšími variáciami, ale pre každú príchuť prišiel s celkom odlišným návrhom.

Písma, ktoré si Jonathan zvolil pre jednotlivé malinovky, majú odrážať jedinečné tvary, asociácie či klišé, ktoré sa nám s názvom či dokonca chuťou konkrétneho nápoja spájajú. Príkladom, hovoriacim za všetky, je typografia použitá pri kolovom nápoji. Jeho americké korene potvrdzuje v očiach konzumenta aj písmo s nádychom westernovej éry.

Kola samozrejme nie je jediný nápoj s vlastným „príbehom“, ktorý má Frem v ponuke. Pozrite sa na zvyšok rodiny :).

typedrink8typedrink4 typedrink6 typedrink7 typedrink3

Časť etikety s logom spoločnosti

 

zdroj: creativebloq.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Hľadáme senior dizajnéra – Slido

Sme úspešný slovenský startup, ktorý sa presadil v zahraničí. Teraz potrebujeme teba, aby si nám pomohol vybudovať ešte lepší…
pokračovanie článku

Logitech predstavuje Apple novinky pre náročných

Najobľúbenejšia profesionálna myš a klávesnica boli optimalizované pre platformu Apple, aby ešte viac zjednodušili kreatívny proces všetkých, čo na Macu alebo iPade pracujú.
pokračovanie článku

Načo slúži certifikovaný digitálny nátlačok?

Digitálny nátlačok je základným kontrolným a schvaľovacím prvkom v procese vzniku tlačoviny. Digitálny nátlačok simuluje finálnu podobu vytlačeného produktu.