Ako chutí sóda – typografia, ktorá vám napovie

Pekný obalový dizajn je záležitosťou viacerých elementov. Farby, tvary, rozmiestnenie, celková spolupráca prvkov v rámci dizajnu. Alebo aj písmo. Pozrite si príklad vzhľadu fliaš nápojov, kde o chuti hovorí v prvom rade typografia.

Značka Frem, ktorú možno nepoznáte, je dánskym výrobcom sódoviek. Pre svoju kolekciu príchutí chceli novú tvár a tak oslovili dizajnéra Jonathana Fausta, aktuálne operujúceho z Kodane. Ten sa rozhodol urobiť veci trochu inak. Nenavrhol im totiž jeden dizajn s menšími variáciami, ale pre každú príchuť prišiel s celkom odlišným návrhom.

Písma, ktoré si Jonathan zvolil pre jednotlivé malinovky, majú odrážať jedinečné tvary, asociácie či klišé, ktoré sa nám s názvom či dokonca chuťou konkrétneho nápoja spájajú. Príkladom, hovoriacim za všetky, je typografia použitá pri kolovom nápoji. Jeho americké korene potvrdzuje v očiach konzumenta aj písmo s nádychom westernovej éry.

Kola samozrejme nie je jediný nápoj s vlastným „príbehom“, ktorý má Frem v ponuke. Pozrite sa na zvyšok rodiny :).

typedrink8typedrink4 typedrink6 typedrink7 typedrink3

Časť etikety s logom spoločnosti

 

zdroj: creativebloq.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Hledáme DTP operátora

Full service agentura Saatchi & Saatchi Prague právě hledá nového kolegu/kolegyni na pozici DTP Operátor