Pekný obalový dizajn je záležitosťou viacerých elementov. Farby, tvary, rozmiestnenie, celková spolupráca prvkov v rámci dizajnu. Alebo aj písmo. Pozrite si príklad vzhľadu fliaš nápojov, kde o chuti hovorí v prvom rade typografia.
Značka Frem, ktorú možno nepoznáte, je dánskym výrobcom sódoviek. Pre svoju kolekciu príchutí chceli novú tvár a tak oslovili dizajnéra Jonathana Fausta, aktuálne operujúceho z Kodane. Ten sa rozhodol urobiť veci trochu inak. Nenavrhol im totiž jeden dizajn s menšími variáciami, ale pre každú príchuť prišiel s celkom odlišným návrhom.
Písma, ktoré si Jonathan zvolil pre jednotlivé malinovky, majú odrážať jedinečné tvary, asociácie či klišé, ktoré sa nám s názvom či dokonca chuťou konkrétneho nápoja spájajú. Príkladom, hovoriacim za všetky, je typografia použitá pri kolovom nápoji. Jeho americké korene potvrdzuje v očiach konzumenta aj písmo s nádychom westernovej éry.
Kola samozrejme nie je jediný nápoj s vlastným „príbehom“, ktorý má Frem v ponuke. Pozrite sa na zvyšok rodiny :).
Časť etikety s logom spoločnosti
zdroj: creativebloq.com