Slovenské elektrárne predstavili novú identitu

Vizuál chce spájať tradíciu a budúcnosť.

Tradičné netradične

Identita pracuje s pôvodným logom so známy “e”, okolo ktorého rozohráva komplexnú hru s prvkami ako sú piktogramy či vzory.

“Naša nová identita odráža hodnoty spoločnosti a opäť oslavuje slovenskú kultúru. S láskou k minulosti, pohybom vpred. Tradičné vzory, netradičným spôsobom.”

Po tie nešli dizajnéri zo švédskeho štúdia Omasta príliš ďaleko a vytvorili variáciu na čičmiansky vzor, ktorý pozná hádam každý. Je škoda, že svieži nápad s použitím prvkov z nákresov elektrických obvodov ťahá dolu samotná predloha, ktorá tu už bola v nespočetných viac či menej originálnych obmenách. Folklór = Čičmany?

Spojenie tech subjektu ako sú elektrárne a ľudových motívov predstavuje vcelku netypickú fúziu, ktorá je síce svojsky originálna, druhá vec je, či v praxi zafunguje a nebude tvoriť skôr otázniky.

Zvláštny celok

Nový branding pracuje s dvojicou písiem – hlavnej hviezde Avalon sekunduje Arial, ktorý je určený pre dlhšie texty. Pri čítaní textov v rámci jednotlivých výstupov na prvý pohľad udrie do očí svojský kerning, ktorý v určitých prípadoch pôsobí dosť nevyvážene až rušivo. Farebná paleta je rozsiahla a okrem základnej zložky ponúka aj široké spektrum doplnkových farieb.

Identita pre spoločnosť, ako sú Slovenské elektrárne je logicky komplexným zadaním a tak vyzerá aj dizajn manuál. Ten okrem základu ako logo, typografia, farby či prvky prezentuje aj množstvo príkladov použitia, ktoré sa neobmedzuje na merkantil, odznaky či polep auta. Nechýbajú ani podrobné pokyny k tvorbe navigačného systému.

Celkovo je vidno, že pri tvorbe vizuálu sa myslelo na veľa vecí a kontextov, výsledný dojem najmä s ohľadom na inšpirácie a motívy identity je však skôr rozpačitý. Bolo podobne rozpačité aj zadanie?

Viac informácií o novej identite nájdete na webe, ktorý je redizajnu venovaný.

zdroj: Slovenské elektrárne, Omasta

Ďalšie diely seriálu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Máte pamäť na písma? Otestuje sa!

Dizajnér Matej Latin z Londýna vytvoril zábavnú hru, ktorou si môžete krátiť dlhú chvíľu.
pokračovanie článku

Lego prestavuje svet

Je to prvá brand kampaň od 80. rokov. V jej centre stojí dobrodružný film, ktorý vznikol pod taktovkou oceňovaných tvorcov…

LOGO / GO workshop grafického dizajnu

Na workshope sa oboznámite so základmi grafiky pri vytváraní logotypov a značiek. Proces si vyskúšate od skice až po záverečnú…
pokračovanie článku

Kampaň, ktorá sa hrá s odtieňmi

Izraelská reklamná agentúra ACW Grey vytvorila sériu vizuálov, ktoré sa na farebné vzorkovníky pozerajú tak trochu z iného uhla.