Ako chutí sóda – typografia, ktorá vám napovie

Pekný obalový dizajn je záležitosťou viacerých elementov. Farby, tvary, rozmiestnenie, celková spolupráca prvkov v rámci dizajnu. Alebo aj písmo. Pozrite si príklad vzhľadu fliaš nápojov, kde o chuti hovorí v prvom rade typografia.

Značka Frem, ktorú možno nepoznáte, je dánskym výrobcom sódoviek. Pre svoju kolekciu príchutí chceli novú tvár a tak oslovili dizajnéra Jonathana Fausta, aktuálne operujúceho z Kodane. Ten sa rozhodol urobiť veci trochu inak. Nenavrhol im totiž jeden dizajn s menšími variáciami, ale pre každú príchuť prišiel s celkom odlišným návrhom.

Písma, ktoré si Jonathan zvolil pre jednotlivé malinovky, majú odrážať jedinečné tvary, asociácie či klišé, ktoré sa nám s názvom či dokonca chuťou konkrétneho nápoja spájajú. Príkladom, hovoriacim za všetky, je typografia použitá pri kolovom nápoji. Jeho americké korene potvrdzuje v očiach konzumenta aj písmo s nádychom westernovej éry.

Kola samozrejme nie je jediný nápoj s vlastným „príbehom“, ktorý má Frem v ponuke. Pozrite sa na zvyšok rodiny :).

typedrink8typedrink4 typedrink6 typedrink7 typedrink3

Časť etikety s logom spoločnosti

 

zdroj: creativebloq.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Tipy pre lepší web III.

Je super mať skvelú stránku, čo sa týka obsahu. Ešte lepšie je však mať obsahovo zaujímavú stránku s vyladeným…
pokračovanie článku

Pôsobivé využitie dvoch farieb v brandingu

Dnes pre vás máme tip na inšpiráciu v podobe niekoľkých vizuálnych identít. Všetky pritom spája jedno – dvojfarebnosť.
pokračovanie článku

Čerstvá a křupavá identita Plenty od kreativní agentury &Walsh

Newyorská kreativní agentura &Walsh stojí za rebrandingem pro udržitelnou zemědělskou společnost Plenty zaměřující se na vertikální pěstování potravin. Značka sází na vlastní písmo inspirované rostlinami a na identitu a obal ovlivněný chutí svých produktů.
pokračovanie článku

Nové logo Vodafone

Přepracování loga, které bude ve finále plošší a jednodušší je více než trend. Stává se nezbytnou změnou, aby se…