Služba v týchto dňoch predstavila svojim používateľom ale aj svetu nové logo. Čo nahradilo pôvodný minimalistický vizuál?
Atóm. Práve ten sa stal dôležitým prvkom v rámci nového konceptu, ktorý okolo redizajnu identity vytvoril autorský tím.
Stavebná častica je podľa jeho členov tiež určitým spôsobom prepravy, podobne ako samotný Uber. Nová podoba loga už stihla zožať vlnu kritiky z radov verejnosti i dizajnérov, niektorí však – ako napríklad Fast Company – v novom smerovaní platformy vidia zmysel. Uber chce byť trochu menej spoločnosťou, ktorú definuje flotila súkromných čiernych limuzín a trochu viac spoločnosťou, s ktorou sú spojené aj ďalšie služby ako práčovne či donáška jedla.
Terajšia identita bola vytvorená tak, aby sa prispôsobovala konkrétnym krajinám, v ktorých Uber pôsobí. Tím dizajnérov preto dlhodobo študoval a skúmal rôzne textúry, tvary, módu či architektúru, ktoré charakterizujú tú-ktorú krajinu. Je otázne, či časová investícia práve v tejto oblasti vývoja nového loga bola tá najpodstatnejšia.
Zľava doprava: Pasažieri, vodiči
Po novom sa majú odlišovať aj ikonky aplikácií – inú uvidia šoféri a inú cestujúci. V prípade služby ako Uber je práve mobilná aplikácia priestorom, kde sa s brandingom stretáva podstatná časť ľudí. Dokážu si však úspešne priradiť obe logá v ich aktuálnej podobe k značke, či zapamätať si ich?
Čo hovoríte na redizajn vy? Staré alebo nové?