Typografia a filmové titulky. Rýchlo a prehľadne

Ako čo v najkratšej stopáži zaznamenať vývoj využívania písma vo filme? Túto otázku si položil Thibault de Fournas a spravil animáciu, kde v dômyselnej skratke na ploche necelých troch minút zachytil históriu úvodných titulkov. A pritom ešte stihol osvetliť, čo všetko zahŕňa pojem typografia.

Thibault de Fournas vyrobil From Paper To Screen v programoch Photoshop, Illustrator a After effects ako svoju záverečnú prácu na vysokej škole.

V prvopočiatkoch filmového umenia bolo písmo využívané predovšetkým na statické medzitulky. Tie mali za úlohu počas filmu vysvetľovať priebežne jeho dej. S nástupom zvuku sa text vo filmoch využíval okrem záverečných titulkov už iba na strohý nápis názvu filmu a filmových spoločností.

Rozsiahle otváracie sekvencie s originálnymi textovými kompozíciami vznikajú až od päťdesiatych rokov. Thibault de Fournas neopomenul dizajnéra zodpovedného za to, že úvodné titulky pozdvihol z predtým úsečných a doslovných prostriedkov vizuálnej komunikácie do umeleckej formy. Saul Bass a jeho otváracie titulky k filmom ako Vertigo (1958)Na sever severozápadnou dráhou (1959) spôsobili, že sa nielen v Hollywoode začal klásť väčší dôraz na otváracie momenty filmu či seriálu, ktoré správne nastavia náladu diváka.

Poprední dizajnéri ako Stephen Frankfurt (Ako zabiť vtáčika, 1962) Richard Greenberg (Votrelec, 1979), Kyle Cooper (Sedem, 1995), Danny Yount (Sherlock Holmes, 2009)… priniesli a prinášajú titulky, ktoré nás pripravia, zaujmú alebo nadchnú.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Nina

„Kontaktovali nás Vero Smith, abychom jim pomohli rozvinout vizuální identitu a navrhli obal pro jejich novou značku zdravých, ručně…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly: Zayto

Prémiová značka olivového oleja z Anatólie prichádza s obalovým dizajnom, ktorý pôsobí subtílne a elegatne. Nechýbajú ani menej nápadné odkazy na…