Budějovický Budvar má nové etikety, ktoré chcú byť zrozumiteľnejšie

Najväčší český minipivovar. Tento oxymoron bol kľúčovým bodom zadania, z ktorého vzišiel nový dizajn, ktorý má zásadne zmeniť to ako je značka vnímaná medzi spotrebiteľmi.

Tridsaťtri stupňov

Jednou z najväčších zmien bola lokalizácia textov a názvov do češtiny v prípade produktov, ktoré boli predtým zamerané na medzinárodnú komunikáciu. B:dark je tak po “staronovom” Budvar Tmavý ležák. Novinkou v portfóliu je aj horký ležiak Budvar 33.

Značka takisto skrátila svoj názov na Budvar. Dôvodom je širšia paleta produktov, v rámci ktorej chce pivovar viac akcentovať Budweiser Budvar Original. Pôvodný názov si zachovala iba etiketa najpredávanejšieho svetlého ležiaku Budweiser Budvar, ktorý tvorí 70% produkcie pivovaru.

O novú podobu etikiet pre český trh sa postarala Unity GDG. Agentúra má za sebou redizajn nealko pív Cool pre Staropramen a stojí takisto za známym logom Kofoly. Kľúčové pri navrhovaní novej identity bolo presvedčiť, že Budějovický Budvar je remeselné pivo.

Nový Budvar 33 vychádza pri svojom názve zo stupňov horkosti. Ide o úplnú novinku, ktorú pivovar začal variť minulý rok. Podobne ako je špecifická jeho chuť a cielenie na konzumentov piva mimo značku Budvar, tak sa odlišuje aj jeho vizuál.

  

Tomu dominujú výrazné číslice a názov Budvar v sans serif typografii, ktorá sa odkláňa od skriptového prevedenia hlavného loga. V detailoch sa líšia aj ďalšie konkrétne produkty Budvaru. Cieľom dizajnérov z Unity GDG bolo podľa ich slov vrátiť pivám ich jedinečnosť a podtrhnúť túto rozmanitosť aj na ich etiketách. Chcú tak Budvar odlíšiť aj od konkurencie, kde je obľúbený tzv. logický prístup, resp. farebné odlišovanie jedného dizajnu.

Vo vrchnej časti etikiet tróni pečať mesta České Budějovice, ktorá je v rámci jednotlivých produktov stvárnená odlišne. To môže narúšať konzistentný dojem tohto inak fajn odkazu na pôvod piva. Možno by nebolo na škodu, keby bol naopak jednotiacim prvkom v inak výrazovo dosť pestrých etiketách.

Nový dizajn etikiet od Unity GDG

Pôvodné etikety z roku 2014

Zatiaľ sa, aj podľa reakcií konzumentov, zdá, že nový dizajn ide správnym smerom. Aktuálne Unity GDG spolupracuje s kreatívnou agentúrou pivovaru Kaspen/Jung v. Matt na ďalších materiáloch, ktoré majú nastaviť komunikáciu podľa celkovej stratégie a ďalej zdôrazňovať kľúčový oxymoron o najväčšom minipivovare v Česku.

zdroj: CZECHDESIGN, Budějovický Budvar

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Kreativní snídaně – Europapier Praha

Po 2 letech čekání je konečně tady! Další z řady Kreativních snídaní tentokrát na téma Zušlechťování materiálů.
pokračovanie článku

Logokvíz VIII. – víťaz

Zo správnych odpovedí sme vyžrebovali jedneho štastlivca, ktorý získa vzorkovníkom farieb Pantone – FORMULA GUIDE Solid Coated and…