Sieť kaviarní Shtoor, nedávno spustila rozsiahly redizajn. Mení názov, logotyp aj vzhľad interiéru. Pôvodné meno, ktoré spočívalo v slovnej hračke s výslovnosťou, nahradil domestifikovane znejúci Štúr.
Premena značky má väčšinou svoje dôvody. Môže to byť okrem iného „opotrebovanie“ pôvodnej identity, zmena filozofie, nový majiteľ alebo aj rozdielne predstavy o fungovaní spoločnosti. Práve posledné menované bolo impulzom, pre ktorý sa redizajnovalo. Spoločnosť Štúrovci, ktorá kaviarne prevádzkuje, vlastnia partneri Ľubomír Bajaník, Bohumil Vároš a spoločnosť Brandy Martina Bajaníka a Stanislava Herka.
Nejednotnosť názorov na ďalšie smerovanie biznisu vyústilo k odchodu Martina Bajaníka. Bol to Martin, kto vytvoril identitu pôvodného Shtoora. Svoj podiel, ktorý v spoločnosti vlastnil, chcel odpredať zvyšným spoločníkom. K dohode však nedošlo. Aj to sa reda stalo jedným z dôvodom rebrandingu.
Štúrovci vznikli v roku 2010. Svoju prvú kaviareň otvorili v Bratislave na príznačnej Štúrovej ulici. O rok neskôr pribudla druhá prevádzka, tentoraz na Panskej a tretia na Obchodnej ulici v rámci tamojšej pobočky kníhkupectva Martinus. Najnovšia štvrtá kaviareň sa nachádza v nákupnom centre Cubicon.
Nové logo
Staré logo
Pôvodná filozofia značky ťažila z nezanedbateľného benefitu výraznej odlišnosti od konkurencie. Shtoor od začiatku aktívne budoval svoje väzby so zákazníkmi, navyše naozaj jedinečným spôsobom. Na sociálnych sieťach komunikoval výhradne v štúrovskej slovenčine – a nielen tam. Obľúbené boli i krátke „komiksy“ s Ľudovítom Štúrom, ktorý sa v nich neraz vyjadroval k aktuálnym témam. Nápojový lístok, nápisy – všetky informácie boli formulované v tomto jazyku.
Lingvistickú črtu podľa všetkého Štúr po Shtoorovi zdedí, keďže aj vyjadrenie k otázke premeny identity je v štúrovčine. Môžete si ho prečítať tu.
Čo hovoríte na nové logo? Páči sa vám alebo by ste boli radšej keby sa nezhody spoločnosti pôvodnej identity nedotkli?
zdroj: omediach.com, strategie.hnoline.sk
6 comments
fail
Posun k horšiemu…
Celeze zle, ale co uz ked sa rozhadali :D
Inu nie nadarmo sa vraví, že počet majiteľov firmy má byť nepárne číslo menšie ako 2.
Starý názov bol neporovnateľne lepší, kombinoval „retro“ s modernou dobou, oslovoval mladých ľudí. Toto je bezduché a bezzubé…
to s tym poctom majitelov je svata pravda
Snáď sa nezhodnú ešte raz, aby to logo mohli znova zmeniť…