Shtoor je odteraz Štúr

Sieť kaviarní Shtoor, nedávno spustila rozsiahly redizajn. Mení názov, logotyp aj vzhľad interiéru. Pôvodné meno, ktoré spočívalo v slovnej hračke s výslovnosťou, nahradil domestifikovane znejúci Štúr.

Premena značky má väčšinou svoje dôvody. Môže to byť okrem iného „opotrebovanie“ pôvodnej identity, zmena filozofie, nový majiteľ alebo aj rozdielne predstavy o fungovaní spoločnosti. Práve posledné menované bolo impulzom, pre ktorý sa redizajnovalo. Spoločnosť Štúrovci, ktorá kaviarne prevádzkuje, vlastnia partneri Ľubomír Bajaník, Bohumil Vároš a spoločnosť Brandy Martina Bajaníka a Stanislava Herka.

Nejednotnosť názorov na ďalšie smerovanie biznisu vyústilo k odchodu Martina Bajaníka. Bol to Martin, kto vytvoril identitu pôvodného Shtoora. Svoj podiel, ktorý v spoločnosti vlastnil, chcel odpredať zvyšným spoločníkom. K dohode však nedošlo. Aj to sa reda stalo  jedným z dôvodom rebrandingu.

Štúrovci vznikli v roku 2010. Svoju prvú kaviareň otvorili v Bratislave na príznačnej Štúrovej ulici. O rok neskôr pribudla druhá prevádzka, tentoraz na Panskej a tretia na Obchodnej ulici v rámci tamojšej pobočky kníhkupectva Martinus. Najnovšia štvrtá kaviareň sa nachádza v nákupnom centre Cubicon.

cover

Nové logo

 

 

shtoor_stare logo

Staré logo

Pôvodná filozofia značky ťažila z nezanedbateľného benefitu výraznej odlišnosti od konkurencie. Shtoor od začiatku aktívne budoval svoje väzby so zákazníkmi, navyše naozaj jedinečným spôsobom. Na sociálnych sieťach komunikoval výhradne v štúrovskej slovenčine – a nielen tam. Obľúbené boli i krátke „komiksy“ s Ľudovítom Štúrom, ktorý sa v nich neraz vyjadroval k aktuálnym témam. Nápojový lístok, nápisy – všetky informácie boli formulované v tomto jazyku.

Lingvistickú črtu podľa všetkého Štúr po Shtoorovi zdedí, keďže aj vyjadrenie k otázke premeny identity je v štúrovčine. Môžete si ho prečítať tu.

Čo hovoríte na nové logo? Páči sa vám alebo by ste boli radšej keby sa nezhody spoločnosti pôvodnej identity nedotkli?

zdroj: omediach.com, strategie.hnoline.sk

6 comments
  1. Inu nie nadarmo sa vraví, že počet majiteľov firmy má byť nepárne číslo menšie ako 2.
    Starý názov bol neporovnateľne lepší, kombinoval “retro” s modernou dobou, oslovoval mladých ľudí. Toto je bezduché a bezzubé…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

RAŇAJKOVÉ online DIZAJN MENU

Milí fanúšikovia papiera a dizajnu, v mene spoločnosti Europapier Slovensko si Vás dovoľujem srdečne pozvať na RAŇAJKOVÉ online DIZAJN MENU, s hlavnou témou EKO INŠPIRÁCIE, papier, branding, dizajn, tlač, eko certifikáty.
pokračovanie článku

Logokvíz IV. – víťaz

Zo správnych odpovedí sme vyžrebovali jedneho štastlivca, ktorý získa knihu The Package Design Book 2. Tým štastlivcom je… Ďalšie diely…
pokračovanie článku

DesignPad iOS aplikáciou roka 2013

Macworld, ktorý sa venuje všetkému, na čom rastie nejaké to jabĺčko, vyhlasoval nedávno výsledky svojich každoročných cien. V rámci…
pokračovanie článku

Seminář: Hodnocení kvality tisku a měření pro nové reference Fogra 51/52

Nové tiskové reference Fogra51/52 s sebou nesou nutnost měřit tiskové parametry jiným způsobem. Jak tato měření provádět a jak je vyhodnocovat – to si prakticky ukážeme s přístrojem v ruce. Zda a jak splňují tiskové archy hodnoty reference Fogra51/52, když se proměří fotometrem eXact.