Shtoor je odteraz Štúr

Sieť kaviarní Shtoor, nedávno spustila rozsiahly redizajn. Mení názov, logotyp aj vzhľad interiéru. Pôvodné meno, ktoré spočívalo v slovnej hračke s výslovnosťou, nahradil domestifikovane znejúci Štúr.

Premena značky má väčšinou svoje dôvody. Môže to byť okrem iného „opotrebovanie“ pôvodnej identity, zmena filozofie, nový majiteľ alebo aj rozdielne predstavy o fungovaní spoločnosti. Práve posledné menované bolo impulzom, pre ktorý sa redizajnovalo. Spoločnosť Štúrovci, ktorá kaviarne prevádzkuje, vlastnia partneri Ľubomír Bajaník, Bohumil Vároš a spoločnosť Brandy Martina Bajaníka a Stanislava Herka.

Nejednotnosť názorov na ďalšie smerovanie biznisu vyústilo k odchodu Martina Bajaníka. Bol to Martin, kto vytvoril identitu pôvodného Shtoora. Svoj podiel, ktorý v spoločnosti vlastnil, chcel odpredať zvyšným spoločníkom. K dohode však nedošlo. Aj to sa reda stalo  jedným z dôvodom rebrandingu.

Štúrovci vznikli v roku 2010. Svoju prvú kaviareň otvorili v Bratislave na príznačnej Štúrovej ulici. O rok neskôr pribudla druhá prevádzka, tentoraz na Panskej a tretia na Obchodnej ulici v rámci tamojšej pobočky kníhkupectva Martinus. Najnovšia štvrtá kaviareň sa nachádza v nákupnom centre Cubicon.

cover

Nové logo

 

 

shtoor_stare logo

Staré logo

Pôvodná filozofia značky ťažila z nezanedbateľného benefitu výraznej odlišnosti od konkurencie. Shtoor od začiatku aktívne budoval svoje väzby so zákazníkmi, navyše naozaj jedinečným spôsobom. Na sociálnych sieťach komunikoval výhradne v štúrovskej slovenčine – a nielen tam. Obľúbené boli i krátke „komiksy“ s Ľudovítom Štúrom, ktorý sa v nich neraz vyjadroval k aktuálnym témam. Nápojový lístok, nápisy – všetky informácie boli formulované v tomto jazyku.

Lingvistickú črtu podľa všetkého Štúr po Shtoorovi zdedí, keďže aj vyjadrenie k otázke premeny identity je v štúrovčine. Môžete si ho prečítať tu.

Čo hovoríte na nové logo? Páči sa vám alebo by ste boli radšej keby sa nezhody spoločnosti pôvodnej identity nedotkli?

zdroj: omediach.com, strategie.hnoline.sk

6 comments
  1. Inu nie nadarmo sa vraví, že počet majiteľov firmy má byť nepárne číslo menšie ako 2.
    Starý názov bol neporovnateľne lepší, kombinoval “retro” s modernou dobou, oslovoval mladých ľudí. Toto je bezduché a bezzubé…

Pridaj komentár


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

DIGIPUB Contest 2013

Vstupte do digitální budoucnosti publikování a vy a vaše práce budete vidět. Vytvořte tu nejlepší digitální publikaci pro iPad nebo tablety…
pokračovanie článku

Pohyblivá inšpirácia: The Idea

Dnes v rámci pohybovej inšpirácie uvidíte video, ktoré vtipným spôsobom reflektuje úskalia pri vymýšľaní nápadov. Animácia ukazuje viacero metafor…
pokračovanie článku

Kúpte si fonty bez domova

Arrels Foundation v spolupráci s reklamnou agentúrou Cyranos McCann vytvorili zaujímavý projekt. Jeho účelom je pomôcť ľuďom, ktorí prišli o strechu…
pokračovanie článku

Festival Sensorium začína už 7. júna

Sensorium je medzinárodný festival digitálneho umenia a kultúry v Bratislave. Témou štvrtého ročníka je Rozšírená myseľ, ktorá na jednej strane…
pokračovanie článku

Pôsobivé spojenia ilustrácie a brandingu

Ilustrácia zažíva vo svete rozmach. Stále viac a viac značiek či magazínov využíva práve toto médium na doplnenie obsahov, ktoré…