Shtoor je odteraz Štúr

Sieť kaviarní Shtoor, nedávno spustila rozsiahly redizajn. Mení názov, logotyp aj vzhľad interiéru. Pôvodné meno, ktoré spočívalo v slovnej hračke s výslovnosťou, nahradil domestifikovane znejúci Štúr.

Premena značky má väčšinou svoje dôvody. Môže to byť okrem iného „opotrebovanie“ pôvodnej identity, zmena filozofie, nový majiteľ alebo aj rozdielne predstavy o fungovaní spoločnosti. Práve posledné menované bolo impulzom, pre ktorý sa redizajnovalo. Spoločnosť Štúrovci, ktorá kaviarne prevádzkuje, vlastnia partneri Ľubomír Bajaník, Bohumil Vároš a spoločnosť Brandy Martina Bajaníka a Stanislava Herka.

Nejednotnosť názorov na ďalšie smerovanie biznisu vyústilo k odchodu Martina Bajaníka. Bol to Martin, kto vytvoril identitu pôvodného Shtoora. Svoj podiel, ktorý v spoločnosti vlastnil, chcel odpredať zvyšným spoločníkom. K dohode však nedošlo. Aj to sa reda stalo  jedným z dôvodom rebrandingu.

Štúrovci vznikli v roku 2010. Svoju prvú kaviareň otvorili v Bratislave na príznačnej Štúrovej ulici. O rok neskôr pribudla druhá prevádzka, tentoraz na Panskej a tretia na Obchodnej ulici v rámci tamojšej pobočky kníhkupectva Martinus. Najnovšia štvrtá kaviareň sa nachádza v nákupnom centre Cubicon.

cover

Nové logo

 

 

shtoor_stare logo

Staré logo

Pôvodná filozofia značky ťažila z nezanedbateľného benefitu výraznej odlišnosti od konkurencie. Shtoor od začiatku aktívne budoval svoje väzby so zákazníkmi, navyše naozaj jedinečným spôsobom. Na sociálnych sieťach komunikoval výhradne v štúrovskej slovenčine – a nielen tam. Obľúbené boli i krátke „komiksy“ s Ľudovítom Štúrom, ktorý sa v nich neraz vyjadroval k aktuálnym témam. Nápojový lístok, nápisy – všetky informácie boli formulované v tomto jazyku.

Lingvistickú črtu podľa všetkého Štúr po Shtoorovi zdedí, keďže aj vyjadrenie k otázke premeny identity je v štúrovčine. Môžete si ho prečítať tu.

Čo hovoríte na nové logo? Páči sa vám alebo by ste boli radšej keby sa nezhody spoločnosti pôvodnej identity nedotkli?

zdroj: omediach.com, strategie.hnoline.sk

6 comments
  1. Inu nie nadarmo sa vraví, že počet majiteľov firmy má byť nepárne číslo menšie ako 2.
    Starý názov bol neporovnateľne lepší, kombinoval “retro” s modernou dobou, oslovoval mladých ľudí. Toto je bezduché a bezzubé…

Napísať odpoveď pre Tom Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

1000 farieb v jedinom puzzle

Puzzle môže mať mnoho podôb ale iba jeden princíp. Toto tvrdenie platilo však iba dovtedy, kým Clemens Habicht…
pokračovanie článku

Firemní názvy jsou jako spermie

Ten moment, kdy vám rodiče dali jméno, si jistě nepamatujete. Určitě ale počítáte s tím, že autorem jména vašeho dítěte budete/jste právě…
pokračovanie článku

LETNÝ PRIESKUM 2013

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave pozýva na verejnú prezentáciu semestrálnych prác študentov „LETNÝ PRIESKUM 2013“. V dňoch 10. –…