Trojica s príbehom
San Diego Zoo Wildlife Alliance (SDZWA) prevádzkuje dva prírodné parky, v ktorých sa nachádza viac ako 12 000 vzácnych a ohrozených zvierat z vyše 650 druhov. Proces zmeny identity trval dva roky, počas ktorých Pentagram úzko spolupracoval s SDZWA.
Zoologická organizácia funguje okrem hlavnej ZOO v rámci viacerých menších celkov ako San Diego Safari Park či San Diego Zoo Kids. Tieto zložky mali v minulosti pozíciu prídavných brandov a každý komunikoval po svojom. Hlavnou úlohou preto bolo komplexnú štruktúru SDZWA zjednotiť aj po vizuálnej a komunikačnej stránke.
Staré vs. nové
Vývoj loga
Pôvodné sub brandy
Nový symbol prítomný v hlavnom i ostatných logách je inšpirovaný zvieratami, ktoré sú z historického hľadiska pre zoo významné. Ešte v roku 1915 sa zakladateľ zoo Dr. Harry Wegeforth ujal leva Rexa, ktorý ostal po skončení výstavy Panama-California opustený vo zverinci v San Diegu. Rexovi v logu robí spoločnosť kalifornský kondor, ktorý bol na pokraji vyhynutia a San Diego ZOO vďačí za svoje zachovanie, či biely nosorožec, ktorého záchranu organizuje asociácia v rámci jedného z najúspešnejších rozmnožovacích programov na svete.
Od hravého k serióznemu
Kruhový emblém je v novom systéme log základným kameňom. Oproti predchodcovi je štruktúra riešená tradičnejšie a vyváženejšie s väčším dôrazom na unifikáciu. V minulosti bol spájajúcim prvkom logotyp s dôrazným ZOO, ktoré pripomínalo zvieraciu stopu. Štruktúra sub brandov však bola dosť voľná s rozdielnou typografiou aj proporciami.
Nový redizajn veci berie pevnejšie do rúk a využíva jednoduchý no efektívny layout, ktorý pomáha jasnejšie prepojiť jednotlivé celky tejto asociácie. Oproti staršiemu dizajnu z roku 2010 možno nemá takú mieru nápaditosti, ktorú dodávala uvoľnená typografia. Nové logo pôsobí viac seriózne čo má zase pomôcť budovať imidž dospelej značky, ktorá sa zaujíma o ochranu prírody a zvierat predovšetkým.
Motív zvieracích profiloviek načrtnutý v logu Pentagram rozvinul aj v komunikačných výstupoch, kde už okrem troch hlavných hrdinov môžeme vidieť aj ďalšie druhy. Ide o vizuálne jednoduchý prvok, ktorý je vďaka tomu dobre použíteľný a (v dobrom slova zmysle) recyklovateľný v komunikácii na množstvo spôsobov. Navyše v mnohých prípadoch sa dizajnéri pekne vyhrali aj s výrazom či pózou konkrétneho zvieraťa, čo viac personifikuje jeho ikonku.
Branding pracuje s novým písmom GT Classic od Grilli Type, ktoré má ťahy pripomínajúce zvieracie rysy.
Pentagram je známy svojou zručnosťou pokiaľ ide o komplexné identity. San Diego ZOO nie je výnimkou. Motívy zvierat prirodzene prechádzajú do ilustrácií v rovnakom stencil štýle, kde je často prítomná hra s negatívom (i keď občas tvorí úsmevné momenty, viď citylight s ľadovým medveďom a jeho kamošom tučniakom).
Pripravená je aj viac rezervovaná línia komunikácie, kedy je vhodné, aby zoo komunikovala ako seriózna inštitúcia. Vtedy sa objavia tmavšie farby, fotografia a celkovo odlišný výraz.
Viacerým možno bude chýbať živosť predchádzajúcej identity, ktorú tá nová nahrádza viac konzervatívnym prístupom, ktorý do popredia stavia ochranu fauny a zábavnú funkciu necháva trochu v jej tieni, čo je však skôr zámer organizácie ako sprievodný jav redizajnu.
zdroj: Pentagram