Hasnúca hviezda
Dizajnéri zámerne siahli po vizuálnych motívoch, ktoré spolu evokujú nadšenie, zápal pre hru a najmä dynamiku. Niečo, čo by ste od partie šachu práve nečakali. Práve toto narušenie stereotypu však robí novú identitu tak zábavnú.
Všetko začalo prvou úlohou. Navrhnúť vizuály pre Svetový šampionát v šachu, ktorý sa konal v roku 2016 v New Yorku. Následne riaditeľ World Chess oslovil štúdio s cieľom spopularizovať znovu šach v digitálnom veku – prostredníctvom sviežeho vizuálneho štýlu.
Po porážke Garyho Kasparova, ktorého zdolal v roku 1997 IBM Deep Blue sa šach začal vytrácať z povedomia. Dovtedy ľudia po celom svete sledovali dianie, poznali všetkých veľkých hráčov. Tí boli niečo ako svojské hviezdy. Nadšenie pre tento šport chceli dizajnéri znovu vrátiť do hry.
Armageddon
Spomínaný nový herný formát predstavuje spôsob ako šach posunúť do súčasnosti – ide o trojminútové kolá pre každého z hráčov, pričom každý ťah stiahne z času 2 sekundy. Dizajnéri chceli tomuto tempu pocitovo prispôsobiť aj vizualitu, ktorá je nápaditá, správne agresívna, pôsobí súčasne a púta už na prvý pohľad.
Vizuálny štýl kombinuje moderné s historickým. Fraktúra, ktorá sa objavuje v rámci materiálov ako nosný typografický prvok, je odkazom na stredovek, kedy práve motív Armagedonu ako biblického konca sveta bol medzi ľuďmi celkom cool. Tomu sekundujú layouty založené na mriežke, farebné prechody či odznaky / nášivky, ktoré ďalej rozvíjajú hravosť konceptu. Svieže a dobre namiešané.
Autori
Shuka je podľa vlastných slov brandingové byro s koreňmi v editorial designe, ktoré vzniklo v roku 2003. O šesť rokov neskôr sa jeho zakladateľ Ivan Velichko spojil so spolužiakom a absolventom Moskovskej štátnej tlačovej univerzity Ivanom Vasinom a od editorial dizajnu prešli k brandingu.
zdroj: Shuka