Známa športová organizácia našich západných susedov čerstvo rebrandovala. Hlavnými cieľmi novej vizuality sú nielen zmeniť vnímanie značky v očiach verejnosti ale aj dať jednotnú podobu komunikácii.
Nový vizuálny jazyk
Autorsky za redizajnom stojí štúdio Dynamo. Jeho tím dizajnérov poňal identitu ako otvorený systém. Podľa hlavného dizajnéra Jana Šlégra značky často pri riešení vizuálnej identity kladú prílišný dôraz na logo, menej však už na komunikačný potenciál vizuálneho štýlu. Teda toho, čo existuje okolo loga.
Práve spomínaná otvorenosť má byť dobrým smerom s ohľadom na pestrosť aktivít Sokola. Takto nastavený systém zastreší celkovú internú aj externú komunikácie vo všetkých formách a kanáloch. Od znelky až po nášivku.
Dualita
To je základný princíp, ktorý odrážajú všetky výstupy novej identity a ktorý je zároveň pevne spätý so značkou. Sokol je koniec koncov o rozvoji tela i ducha. Či presnejšie – silu lví a vzlet sokolí!
Nová vizualita značky teda farebne stojí na kontrastnej kombinácii červenej a bielej a dvojhra je to aj v typografii. Identita využíva na mieru upravené písma Tyrš a Fügner z pera Vojtecha Říhu, zakladateľa Superior Type.
Novú tvár značky dotvárajú aj prvky ako rámčeky, vzory, linky a piktogramy. Efektívnu implementáciu novej vizuality zabezpečujú vytvorené layouty, či ukážky práce s fotkou, textom a grafikou.
Logo samotné je inšpirované históriou – vychádza zo symbolu prepletených písmen. Kompaktný symbol tak v sebe nesie zároveň aj zašifrovaný celý názov značky.
zdroj: dynamodesign.cz