Francúz Jean-Baptiste Lefournier, vystupujúci aj pod menom Ghostlayer, sa v sérii filmových sekvencií rozhodol vzdať poctu dvom perfekcionistom – majstrovi napätia Alfredovi Hitchcockovi a najvplyvnejšiemu tvorcovi úvodných titulkov Saulovi Bassovi. Pozrite si Lefournierove vydarené reintepretácie ich diel.
Každý, kto sa už stretol s najznámejšími filmovými svetmi Alfreda Hitchcocka sa zároveň stretol aj s tvorbou Saula Bassa. Mnohými považovaný za jedného z najzásadnejších vo svojom odbore, vytvoril tento dizajnér a režisér tri najznámejšie úvodné titulky v histórii siedmeho umenia.
Saul Bass navrhoval tiež logá (Minolta, United Airlines…) alebo filmové plagáty (Schindlerov zoznam, Osvietenie…), no to, čím nezmazateľne prispel do sveta vizuálnej komunikácie a umenia predovšetkým, boli práve introdukcie do najlepších hollywoodskych filmov druhej polovice XX. storočia. Ako prvý prišiel do komerčného filmu s novým typom typografie – kinetickou typografiou. Pred tým boli titulky statické, často oddelené od filmu, vďaka Bassovi sa stali jeho súčasťou. Stali sa príbehom pred príbehom, alebo metaforickým zhrnutím deja do niekoľkých minút.
A keď sme už pri majstroch s inovatívnym prístupom k vytváraniu úvodných titulkov alebo ak chcete, filmov pred filmami, tak neradno opomenúť toto video.