V decembri bola predstavená nová vizuálna identita ikonickej stavby najmenšieho svetadiela.
Spoločnosť Stand Apart sa pri rebrandingu nechala inšpirovať práve výnimočnou budovou od dánskeho architekta Jørna Utzona.
Cieľom bolo prísť s natoľko pútavou vizuálnou identitou, že sa pred pýchou Sydney nebudú chcieť návštevníci a obyvatelia najväčšieho mesta Austrálie len fotiť. Plagáty a iné propagačné materiály po celom meste ich majú podnietiť k návšteve Sydney Opera House ako kultúrneho centra, ktoré neponúka iba operné predstavenia, ale rozmanité umelecké podujatia.



Identita dostala príznačné meno „shifting perspectives“ (meniace sa perspektívy). Vychádza z hry geometrie, svetla a tieňa exteriéru budovy – železobetónovej konštrukcie skladajúcej sa z 12 „škrupín“.


K spolupráci si Stand Apart prizvali švajčiarskeho typografa Laurenza Brunnera. Ten navrhol elegantné a moderné písmo, ktoré vychádza práve z tvarov, kontúr a farebnosti budovy. Písmo dostalo názov 3D Utzon.


Nové logo – štylizovaná silueta budovy – odkazuje taktiež na slávne strechy, ktoré môžu pripomínať okrem iného aj plachty lode.

Zdroje: standapart.com.au, www.fastcodesign.com