Jedna z top športových udalostí sa pomaličky blíži a preto po predošlom príspevku o dresoch anglickej reprezentácie sa v tomto článku budem venovať komunikácii NIKE pre tento event. NIKE už dlhodobo svojou komunikáciu drží na veľmi vysokej úrovni a vždy s radosťou sledujem ich nové kampane.
RISK EVERYTHING je názov najnovšej futbalovej kampane NIKE, ktorá sa nebála, riskla všetko a realizáciu zverila do rúk anglickému štúdiu I LOVE DUST.
Táto úžasná spolupráca trvá už dlhšie, ale ešte nikdy nebola tak výrazná a rozsiahla ako práve tá pre tohtoročné futbalové majstrovstvá sveta v Brazílii.
Borci z I LOVE DUST poňali kampaň po svojom (ako zvyčajne) a dokázali priniesť do športového prostredia slušnú dávku drsnosti a ilustrátorského skillu, ktorá isto zaujme aj oko nešportového fanúšika (zaujímavé slovné spojenie). Celková identita kampane a jej jednotlivé prvky (lebka, horiace kocky, ostrá typografia) skôr pripomínajú reklamu pre tetovacie štúdio alebo motorkársky gang, ale práve toto odlíšenie robí z kampane vizuálny zážitok.
Na hlavných vizuáloch sú akční futbalisti doplnení o namakanú ilustráciu, ktorá sa vtipne odvoláva na krajinu, za ktorú daná superstar kope (najviac ma baví zobrazenie námorníckeho Portugalska spolu s CR7).
Celkom príjemný dojem tiež zanecháva aj umiestnenie v outdoore. Okrem štandardných billboardových plôch sa ilustrácie objavujú na fasádach tehlových domov (obrázky tu), kde drsný jazyk kresby má výraznejší efekt ako na klasickej drevotrieskovej ploche.
Ak ste sa s I LOVE DUST ešte doteraz nestretli, tak chlapci počas svojej existencie pracovali pre Karla Lagerfelda, Red Bull, UPS, MINI, IBM a veľa iných svetových hráčov. Stojí za to si pozrieť ich showreel a sledovať ich prácu.
www.ilovedust.com
Twitter: @ilovedust
Instagram: @_ilovedust_
Matej Špánik
www.spanik.com
Twitter: @matejspanik
Instagram: @matejspanik