Moravská vodárenská sa chystá rozčeriť hladinu. Novým logom.

Jedným z dôvodov, prečo sa vedenie spoločnosti rozhodlo, že je čas na zmenu vizuálnej identity, bol aj fakt, že pôvodné logo spoznávalo len veľmi málo zákazníkov. Od toho nového sa teda logicky očakáva, že v tomto smere pohne veci k lepšiemu.

Predošlý vizuál odkazoval (snáď až príliš) na koncern Veolia, ktorého súčasťou spoločnosť Moravská vodárenská je. Tam niekde by sme snáď mohli hľadať aj príčiny nedostatočnej identifikácie podniku na základe takejto formy komunikácie s verejnosťou.

old

Pôvodné, málo autonómne logo

Nový logotyp, ktorý má byť postupne implementovaný do všetkých oblasti prezentovania sa spoločnosti (printy, dokumenty, vozidlá, nádrže a ďalšie), je založený na symbolike vodného živlu. Logo má podľa vyhlásenia Moravskej vodárenskej evokovať svet vody vo viacerých rovinách. Symbol špirály môže vyvolávať asociácie rozčerenej vodnej hladiny, resp. vĺn. Tvar, ktorý si autor zvolil má pripomínať, že voda, neustále cirkulujúca v prírode, predstavuje nikdy nekončiaci kolobeh. Použité farby – s výnimkou odtieňa zelenej – odkazujú na vodu. Zvolené písmo je čitateľné a nestráca sa na úkor samotného loga. Otázkou zostáva, či by sa pri premene loga na autonómnejšiu úroveň neoplatilo viac porozmýšľať aj nad symbolom. Je špirála dostatočne originálna?

Nová identita spoločnosti

logo
logo2
logo3
logo4
logo5
logo6
logo7
logo8
logo9
logo10

V prípade nastávajúceho osvieženia vizuálnej identity, ktorú plánuje spoločnosť v blízkej dobe naplno rozbehnúť, možno hovoriť o kroku vpred. Za vizuálne príťažlivejšie však paradoxne pokladáme skôr zdanlivo nekončiace fragmenty loga, než celkový vodný „kruh“.

 Ako sa vám nová identita Moravskej vodárenskej páči?

2 comments
  1. Logo je podla mna slabe. Na vizualizaciach sa to este strati ale samotne nefunguje. Ale uplny pruser to neni (vid milionove loga pre slovenske institucie).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Stratégia značky a dizajn – ako spolu súvisia? – online

Malá lokálna značka nepotrebuje strategicky myslieť. Vizuál značky nesúvisí so stratégiou. Máte pocit, že tieto vyjadrenia sú hlúposti? Máte pravdu. Prečo je stratégia dôležitá na každej úrovni a ako je prepojená s vizuálom značky vám porozprávame spolu s odborníkom na túto oblasť – Jurajom Šlesarom – marketingovým manažérom Martinusu.