Minulý rok bolo predstavené logo pre olympiádu v Tokiu. Identita športového podujatia naplánovaného na rok 2020 však čoskoro získala nelichotivú nálepku plagiátorstva a bola stiahnutá. Zaujímavý uhol pohľadu na celú problematiku brandingu olympijských hier ponúka projekt Michaela Raischa z Raisch Studios.
Dizajnér dal triede škôlkarov zadanie, aby navrhli nové logo pre Tokyo 2020. Ako? Žiaci dostali sadu farebných tvarov. Znie to síce všelijako, no Raisch zároveň dohliadal na to, aby boli všetky logá v súlade s presnými požiadavkami komisie, ktorá rozhoduje o identite olympijských hier.
Dôvod pre obvinenie z plagiátorstva: logo Théâtre de Liège z roku 2013
Celý projekt je reakciou na crowd sourcing. Ten komisia rozbehla po neúspechu pôvodného loga, kedy sa hovorilo najmä o nízkej miere otvorenosti smerom k verejnosti. Cieľom je otvorenie diskusie o trende crowdsourcovania v dizajne, či o samotnom význame kreativity.
Niektoré z návrhov
Výsledkom iniciatívy Michaela Raischa je zaujímavý set konceptov olympijského loga, ktorých autormi sú spolužiaci jeho dcéry. Raisch dokonca vybral finálne návrhy, ktoré následne umiestnil na bilbordy, tričká či plagáty.
Finálna podoba identity
Napriek tomu však diela detí slúžia výlučne na vzdelávacie účely. Bolo by možno zaujímavé sledovať, ako by sa im darilo v rámci otvorenej súťaže v krajine vychádzajúceho slnka, avšak nie je možné ich prihlásiť. Vznikli totiž v USA a žiaden z členov tímu nežije v Japonsku.
Príklady aplikácie vybraného loga
Viac návrhov, vizualizácií finálnych lôg ako informácií o celom projekte nájdete na webe Raisch Studios.
zdroj: designtaxi.com, raischstudios.com