Redizajnovať značku, o ktorej si myslíte, že by sa jej zišiel update. Tak znelo zadanie od magazínu Icon v rámci ich článku s názvom Rethink. Štúdio Freytag Anderson si vybralo logo IKEA.
Ako prvé sa ľudia z glasgowského štúdia pozreli na najlepšie prvky pôvodného loga. Z ich pohľadu to boli farba a výrazná typografia. Práve písmo sa rozhodli upraviť tak, aby viac pripomínalo pôvodnú Futuru. To sa podľa nich lepšie hodí pre vzhľad produktov značky.
Hlavnou zmenou bola zmena celkovej kompozície logotypu. Vo Freytag Anderson sa rozhodli vyputiť štvoricu písmen zo zovretia oválu, ktorý navyše spôsoboval horšiu čitateľnosť v aplikáciách menších rozmerov. Po novom je logo oveľa viac uvoľnené a variabilné. Práve rôzne usporiadania jednotlivých písmen tak trochu odkazujú na skladanie, ktoré je späté s veľkou časťou Ikea sortimentu. Pozrite sa ako by vyzeralo logo, keby ho dostalo za úlohu navrhnúť práve toto štúdio:
Ide o zaujímavý koncept, ktorý ukazuje, ako by to mohlo vyzerať. A vyzerá to dobre – aj napriek tomu, že ide o vymyslený redizajn pre účely článku.