Posledné roky sa Dubnica nad Váhom modernizuje a inovuje vo viacerých sférach. Jednou z nich je aj vizuálna prezentácia mesta. Do konca roku 2019 sa mesto prezentovalo iba erbom, farbami a neucelenými grafickými prvkami.
V roku 2020 začalo mesto používať nové logo, ktoré vzišlo z verejnej súťaže. V nej zvíťazil grafický dizajnér Milan Pleva, ktorý v uplynulých mesiacoch spolupracoval s mestom aj na tvorbe celkovej vizuálnej identity.
Tá chce komunikovať marketingovo atraktívnejšie a zaujímavejšie smerom k širokej verejnosti, nenahrádza však erb, ktorý ostáva dôležitou oficialitou mesta s veľkou historickou hodnotou.
Logo je spojením dvoch prvkov – dubového listu a začiatočného písmena mesta „D“. K logu sa ďalej viaže jednotný vizuálny štýl, ktorý pozostáva z koláže prvkov symbolizujúcich mesto. Sú nimi najmä symbol loga v kruhu, dubový list, vlnky vody reprezentujúce Váh, či vlajka.
Rovnako dôležité sú farby a písmo, ktoré sa vyskytujú naprieč celým vizuálnym štýlom. Hlavnými farbami mesta sú modrá a biela, ktoré pre „oživenie“ dopĺňa tyrkysová a sivá, ktorá má slúžiť ako efektívny podklad pre biele prvky. Zámerom autora bolo vytvoriť prívetivú, otvorenú a prispôsobivú značku mesta a tiež vizuálny štýl, ktorými sa dobre odlíši od ostatných miest.
zdroj: Behance/ Milan Pleva