Dubnica má nový vizuálny štýl, ktorý nadväzuje na redizajn loga

Osvieženie vizuálnej identity mesta prichádza rok po predstavení nového loga.

Posledné roky sa Dubnica nad Váhom modernizuje a inovuje vo viacerých sférach. Jednou z nich je aj vizuálna prezentácia mesta. Do konca roku 2019 sa mesto prezentovalo iba erbom, farbami a neucelenými grafickými prvkami.

V roku 2020 začalo mesto používať nové logo, ktoré vzišlo z verejnej súťaže. V nej zvíťazil grafický dizajnér Milan Pleva, ktorý v uplynulých mesiacoch spolupracoval s mestom aj na tvorbe celkovej vizuálnej identity.

Tá chce komunikovať marketingovo atraktívnejšie a zaujímavejšie smerom k širokej verejnosti, nenahrádza však erb, ktorý ostáva dôležitou oficialitou mesta s veľkou historickou hodnotou.

Logo je spojením dvoch prvkov – dubového listu a začiatočného písmena mesta „D“. K logu sa ďalej viaže jednotný vizuálny štýl, ktorý pozostáva z koláže prvkov symbolizujúcich mesto. Sú nimi najmä symbol loga v kruhu, dubový list, vlnky vody reprezentujúce Váh, či vlajka.

Rovnako dôležité sú farby a písmo, ktoré sa vyskytujú naprieč celým vizuálnym štýlom. Hlavnými farbami mesta sú modrá a biela, ktoré pre „oživenie“ dopĺňa tyrkysová a sivá, ktorá má slúžiť ako efektívny podklad pre biele prvky.  Zámerom autora bolo vytvoriť prívetivú, otvorenú a prispôsobivú značku mesta a tiež vizuálny štýl, ktorými sa dobre odlíši od ostatných miest.

zdroj: Behance/ Milan Pleva

Ďalšie diely seriálu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly: Zayto

Prémiová značka olivového oleja z Anatólie prichádza s obalovým dizajnom, ktorý pôsobí subtílne a elegatne. Nechýbajú ani menej nápadné odkazy na…
pokračovanie článku

Font dňa – Kappa

zľava 84% do 2. apríla
pokračovanie článku

Apple + PANTONE = ?

Máte iPhone a zároveň radi listujete PANTONE vzorkovníky? Máme pre vás jeden tip.
pokračovanie článku

Priestor, prejav a pravidlá

Vzťah medzi vyjadrovacími prostriedkami, obsahom a priestorom komunikácie je diabolským trojuholníkom, do ktorého v nejakej podobe už niekedy upadol každý…