„Jablko“, ktoré spadlo ďaleko od stromu
Aplikácia ponúka recepty, jedálničky, umožňuje však aj tvorbu zoznamov a spravovanie donášok potravín. Jej tvorcovia teraz čelia právnym krokom, ktoré podniklo Apple. To má problém s logom Prepear, ktoré podľa spoločnosti príliš pripomína ich vlastné logo.
Zľava doprava (ak vôbec treba): Apple vs. PrePear
Apple ako brand sa podľa Prepear cíti jeho logom ohrozený. Prepear, ktorý je v porovnaní s kalifornským gigantom malou firmičkou, chce však stáť pevne za svojím a ukázať tak, že “veľkí hráči nemôžu bez príčiny “šikanovať” menšie podniky”. Ľudia z Prepear preto spustili petíciu v pokuse prinútiť Apple, aby svoj podnet stiahol.
Tvorcovia aplikácie bol vyzvaný zo strany Apple, aby svoje logo zmenil, aj keď je podľa Prepear zrejmé, že ide o symol znázorňujúci hrušku. Päťčlenný tím ďalej dodal, že si s ohľadom na veľkosť svojho biznisu nemôže dovoliť súdne ťahanice so spoločnosťou takého kalibru, akou je Apple. Pod petíciu sa už podpísalo takmer 9 000 signatárov.
Nejde pritom o prvý spor, ktorý Apple viedol kvôli svojmu presvedčeniu, že nejaké logo poškodzuje jeho značku – aj v prípade, že logo či zameranie značky neboli s Apple totožné. V minulosti už mali tú česť nórska politická strana Fremskittpartiet aj cyklotrasa v Nemecku.
Zľava doprava: Fremskittpartiet a cyklotrasa Apfel Route
zdroj: MacRumors