Aj kniha plná grafov a dát môže byť zábavná

Tym nemyslíme, že vás má rovno rozosmiať, alebo ju máte “zhltnúť” ako nový titul od vášho obľúbeného autora. Zábavná však môže byť do tej miery, že jej prezeranie, listovanie, či prípadné ďalšie využitie vás bude baviť. Skrátka, bude to kniha, ktorú bude radosť vziať do ruky. A takou je aj publikácia High Yield Future Tense od Pentagramu.

Nové teórie vyžadujú svieži prístup

Možno obskúrny názov pre čitateľa mimo finančnú sféru je ešte umocnený podtitulom Cracking the Code of Speculative Debt. Pentagram sa úlohy zhostil s myšlienkou, že aj peniaze môžu byť silnou, zaujímavou, či dokonca až provokatívnou témou.

Dizajnéri na knihe úzko spolupracovali s NYSSA (New York Society of Security Analysts), ktorý publikáciu zastrešili autorsky. Inštitúcia mala v súvislosti s knihou víziu unikátneho počinu, ktorý prinesie vizionárske teórie, výskumy aj metodológiu.

Tento obsah si teda žiadal aj adekvátnu formu. Kniha je už od svojej podstaty hutná, plná informácií ale aj esejí a štatistík od autorov z celého sveta. Textový obsah sprevádza množstvo vizualizácii, tabuliek a grafov. Aby bolo možné sa v tomto oceáne poznatkov vôbec možné orientovať a navigovať, bolo potrebné vytvoriť jasnú hierarchiu a organizáciu.

Prehľadne a inovatívne

Na tento účel pri knihe slúžia písma a farba. Publikáciu dizajnéri rozdelili na štyri časti. Každá sa predstaví svojou vlastnou typografiou. Tento motív je ostatne prítomný už na obálke, kde každé slovo názvu je sádzané iným písmom. Pentagram zámerne siahol po nie príliš známych, moderných kúskoch, ktoré majú evokovať novátorstvo obsahu. Sú to Danmark, Larish Neue, Domaine Sans a Px Grotesk.

Farebná navigácia je prítomná aj na vnútorných okrajoch strán, kde vám do očí svieti gradient – samozrejme vo farbe danej sekcie. Plné spektrum farieb nájdete na chrbte knihy. A nechýbajú ani textilné záložky. V príslušných farbách a počte.

Celkový dojem z knihy je pôsobivý a svieži. Pri vonkajšom ohmatávaní aj hlbšom zalistovaní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Festival Mouvo – profily vystupujících

Už třetím rokem se v Praze představí výběr elitní světové scény motion designu. Tedy svébytného dynamického oboru na průsečíku…
pokračovanie článku

Stratégia značky a dizajn – ako spolu súvisia? – online

Malá lokálna značka nepotrebuje strategicky myslieť. Vizuál značky nesúvisí so stratégiou. Máte pocit, že tieto vyjadrenia sú hlúposti? Máte pravdu. Prečo je stratégia dôležitá na každej úrovni a ako je prepojená s vizuálom značky vám porozprávame spolu s odborníkom na túto oblasť – Jurajom Šlesarom – marketingovým manažérom Martinusu.