ALFOPA: Prechod k digitálu nám pomohol v podnikaní

Výroba kreatívnych etikiet v čoraz menšom rozsahu, investovanie do nových zariadení, prechod od klasickej tlače k novým digitálnym strojom či získavanie nových zákazníkov. Modernizácia tlačiarne a vyrovnanie sa so súčasnými trendmi vám už nemusí robiť starosti.  Dôkazom, že to ide, je aj spoločnosť ALFOPA.

Košická ALFOPA sa zaoberá riešením balenia a označovania výrobkov. Sú to najmä samolepiace etikety a teplom zmrštiteľné návlekové etikety. Ich zákazníkmi sú výrobné a obchodné spoločnosti z rôznych odvetví priemyslu a služieb. Od balenia potravín, kozmetiky a drogérie až po oblasť automotive a logistiky.

Silnejúce trendy

V ostatných rokoch zosilnel trend požiadaviek zákazníkov na dodávky samolepiacich etikiet v menších nákladoch. „Potrebu malých sérií väčšieho počtu druhov požadujú začínajúci výrobcovia,  ale aj zabehnuté spoločnosti pri uvádzaní nových produktov na trh,“ konštatuje Ľudmila Čintalanová konateľka spoločnosti ALFOPA. Ich výroba na klasických strojoch je čoraz menej rentabilná. Menšie objemy objednávok je totiž výhodnejšie, lacnejšie a efektívnejšie realizovať na digitálnych zariadeniach. Po náročnom výbere sa rozhodli v prospech zariadenia Konica Minolta AccurioLabel 230 a dokončovacieho stroja Grafisk Maskinfabrik DC 330 Mini. „ALFOPA mala presnú predstavu, ako má nové digitálne roll-to-roll zariadenie vyzerať. Tejto predstave sme sa dokázali priblížiť na maximum,“ konštatuje Jan Chládek, konzultant produkčnej tlače zo spoločnosti Konica Minolta Slovakia. „V prospech značky Konica Minolta zavážili dobré servisné služby, ktoré sú dostupné po celom Slovensku, pružnosť dodávateľa, schopnosť dodať aj dokončovacie zariadenie a eliminovať niektoré nevýhody starších modelov,“ vysvetľuje Ľudmila Čintalanová. Svoju úlohu zohral aj výhodný model financovania, ktorý pomohol nájsť spôsoby, ako sa s väčšou investíciou vo firme vyrovnať.

Okamžité výhody

Zariadenie AccurioLabel 230 z dielne Konica Minolta je digitálne roll-to-roll zariadenie s kvalitou tlače na úrovni ofsetu. Je charakteristické vysokou rýchlosťou tlače, efektívnym colormanažmentom či možnosťou potláčať rôzne typy médií. Výhody tohto zariadenia ALFOPA pocítila okamžite: „V súčasnosti môžeme tlačiť na väčšinu materiálov, ktoré používame aj vo flexotlači, bez potreby akejkoľvek úpravy pred tlačou. Nové zariadenie využívame na zákazky s požiadavkou na menšie množstvá samolepiacich etikiet dodávaných v kotúči a na optimalizáciu zákaziek doteraz tlačených na veľkokapacitných strojoch.“ Prednosťou zariadenia je najmä jeho efektívnosť a flexibilita. „Okrem úspory materiálu stroj šetrí čas, ktorý by bol potrebný na výrobu tlačových foriem. Rovnako im odpadli starosti aj s obstarávaním farieb. Ďalšou výhodou je aj to, že ho  možno využiť na testy a doladenie predstavy zákazníkov o konečnej podobe etikiet. To posilňuje ich konkurencieschopnosť, dokonca aj v oblasti veľkoobjemových zákaziek,“ konštatuje Jan Chládek.

Nové objednávky

Nástup nových technológií a ich kombinácia s tými doterajšími sa spoločnosti ALFOPA osvedčila.  Dokonca získavajú nových zákazníkov, ktorých doteraz museli odmietať. „Teší nás, že po dodaní tohto zariadenia sme sa mohli ozvať zákazníkom, ktorých sme v minulosti museli odmietnuť. Digitálny stroj nám umožňuje vyhovieť im aj pri promo akciách, čo doposiaľ naša technológia neumožňovala a strácali sme množstvo projektov v rozbiehajúcich sa firmách. Z toho pohľadu je kombinácia digitálnej tlače a flexotlače ideálna,“ uzatvára Ľudmila Čintalanová.

Pridaj komentár


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Font dňa – Barber (od 19,37€)

25% zľava do 2. októbra k dispozícii vo všetkých štýloch