Machiyenga je prémiová čokoláda z Cuzca v Peru, ktorej výrobcovia vyznávajú filozofiu bean-to-bar. Názov produktu je inšpirovaný starobylou domorodou komunitou, ktorá spracovávala rovnaké kakao ako sa využíva vo výrobe aj dnes. Cieľom nového obalu teda bolo prepojiť súčasný produkt s minulosťou a pôsobiť zároveň prémiovo a lokálne.
Čokoláda je v predaji najmä vo svojej domovine, v Cuzcu. Hlavnou cieľovkou sú turisti. Bolo preto dôležité, aby obal pôsobil peruánsky, ale bez zbytočných klišé, ktoré sa v mysli vynoria, keď sa povie Peru.
Výsledkom práce dizajnérov j obal, ktorý nesie znaky modernej estetiky ale stále je v ňom prítomná aj esencia krajiny, z ktorej produkt pochádza, s jej históriou.
Prednej stene obalu preto dominujú geometrické tvary, ktoré slúžia ako nahliadnutie za oponu. Na obale sa vyskytujú aj detaily, ktoré potešia nielen oko, ale a aj pri samotnom dotyku s produktom. Ide o štruktúrované materiály či metailickú ražbu, ktorá dodáva čokoláde primerane prémiový vzhľad.
zdroj: packagingoftheworld.com