Ústecký kraj má novú identitu

Nový vizuálny štýl navrhlo štúdio Petrohrad.

Koncepčne sa identita sústreďuje okolo pozitívneho impulzu, ktorý chce do prostedia kraja priniesť. Cieľom nového brandingu je okrem iného zlepšiť reputáciu lokality, zvýšiť jej atraktívnosť a zmeniť dané stereotypy.

Nová vizualita vzišla zo súťaže, ktorú pre Ústecký kraj zastrešil CzechDesign. Jej víťazom sa stalo štúdio Petrohrad so svojím návrhom postaveným na priamočiarosť, jednoduchosť a zrozumiteľnosť.

Dvojica autorov – Lukáš Pumpr a Lukáš Beran – vytvorili vizuálný štýl založený na práci s typografiou a ďalšími prvkami, ktoré vo výsledku umožňujú jednoduchú aplikáciu či nadčasovosť a dlhodobú udržateľnosť navrhnutého systému.

Kraj v minulosti využíval komunikačný štýl navrhnutý pred 20 rokmi. Ten pracoval s krajským znakom a symbolmi z neho. Pôvodné logo tak obsahovalo bránu Portu Bohemicu, spolu so symbolmi vodstva a pohorí. Predchádzajúca identita bola však ťažko aplikovateľná v malých formátoch a najmä v podmienkach digitálnej komunikácie súčasnosti.

Pôvodné logo

Nový branding preto prichádza s jednoduchou hrou s typografiou, na ktorú je priamo naviazaný aj hlavný claim, ktorý je zároveň slovnou hračkou. Dizajnéri nahradili Ú z názvu kraja za symbol úsmevu so žmurkaním. Vznikol tak prvok, ktorý je výrazný a jednoducho aplikovateľný aj v ďalšej komunikácií. Identita pracuje s výraznou farebnosťou inšpirovanou znakom kraja s vyššou sýtosťou.

zdroj: CzechDesign

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť