Ach, tie obaly – I. časť

V dnešnej dobe, kedy sme doslova zasypaní množstvom produktov, z ktorých si možno vyberať, je obal skutočne dôležitý. Ešte lepšie, ak je navyše zaujímavý, či dokonca vtipný. Vtedy zaručene upúta pozornosť zákazníka hľadajúceho medzi regálmi. Obalový dizajn, viac než kedykoľvek predtým, je významným dizajnovým odvetvím. Sledujte náš nový seriál o prácach, ktoré predstavujú vydarené príklady výborného dizajnu.

 

Spine Vodka

Autorom tohto návrhu je nemecký dizajnér Johannes Schulz. Išlo o súkromný projekt, na ktorom začal pracovať po skončení štúdia medzinárodnej komunikácie a dizajnu v Hamburgu. O práci hovorí:

Spine je veľmi kvalitný produkt tak ako aj dizajn samotný. Redukovaný a jednoduchý, so zapamätateľným menom, ktoré skvele zapadá do konceptu.

Integrovaním vizuálu chrbtice s hrudným košom, sa Schulz pokúšal komunikovať Spine ako značku, ktorej produkty majú chrbtovú kosť. Navyše 3D spracovanie zasa spôsobuje, že dizajn vyčnieva nad bežnými 2D vizuálmi. Priesvitné sklo bolo zvolené s jasným zámerom – ukázať, že Spine, nemá čo skrývať.

spine

 

 

Görtz Shoes

Výborný nápad, ktorý sa zrodil vo štúdiu Gürtlerbachmann GmbH. Dizajnéri vytvorili päticu papierových skladačiek, ktoré predstavovali vtáky. Každý z kartónových operencov pritom mal cez zobák prevlečené pestrofarebné šnúrky, znázorňujúce červíky. Keďže šlo o obaly pre detský produktový rad, treba povedať, že celý koncept bol zásahom do čierneho.

gortz

 

Hodinky Festina

Hovoriť o kvalitách vlastného výrobku je jedna vec, no druhá je, reálne tieto vlastnosti ukázať. A to ešte predtým, než vôbec vyberiete nový nákup z balenia. Podarilo sa to napríklad výrobcovi hodiniek Festina. Špeciálny obal, ktorým je igelitové vrecko naplnené vodou, dokonale demonštruje vodotesnosť Festina Profundo. Nie sú potrebné žiadne popisky, všetko je vám jasné hneď pri pohľade na produkt v obale. Autorom tohto originálneho riešenia je Ralf SchroderScholz & Friends.

Festina_Awards_Pappenlayout.indd

 

zdroj: creativebloq.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Logokvíz X. – viťaz

Zo správnych odpovedí sme vyžrebovali jedneho štastlivca, ktorý získa knihu Od designu k designu. Tým štastlivcom je…