V dnešnej dobe, kedy sme doslova zasypaní množstvom produktov, z ktorých si možno vyberať, je obal skutočne dôležitý. Ešte lepšie, ak je navyše zaujímavý, či dokonca vtipný. Vtedy zaručene upúta pozornosť zákazníka hľadajúceho medzi regálmi. Obalový dizajn, viac než kedykoľvek predtým, je významným dizajnovým odvetvím. Sledujte náš nový seriál o prácach, ktoré predstavujú vydarené príklady výborného dizajnu.
Spine Vodka
Autorom tohto návrhu je nemecký dizajnér Johannes Schulz. Išlo o súkromný projekt, na ktorom začal pracovať po skončení štúdia medzinárodnej komunikácie a dizajnu v Hamburgu. O práci hovorí:
Spine je veľmi kvalitný produkt tak ako aj dizajn samotný. Redukovaný a jednoduchý, so zapamätateľným menom, ktoré skvele zapadá do konceptu.
Integrovaním vizuálu chrbtice s hrudným košom, sa Schulz pokúšal komunikovať Spine ako značku, ktorej produkty majú chrbtovú kosť. Navyše 3D spracovanie zasa spôsobuje, že dizajn vyčnieva nad bežnými 2D vizuálmi. Priesvitné sklo bolo zvolené s jasným zámerom – ukázať, že Spine, nemá čo skrývať.
Görtz Shoes
Výborný nápad, ktorý sa zrodil vo štúdiu Gürtlerbachmann GmbH. Dizajnéri vytvorili päticu papierových skladačiek, ktoré predstavovali vtáky. Každý z kartónových operencov pritom mal cez zobák prevlečené pestrofarebné šnúrky, znázorňujúce červíky. Keďže šlo o obaly pre detský produktový rad, treba povedať, že celý koncept bol zásahom do čierneho.
Hodinky Festina
Hovoriť o kvalitách vlastného výrobku je jedna vec, no druhá je, reálne tieto vlastnosti ukázať. A to ešte predtým, než vôbec vyberiete nový nákup z balenia. Podarilo sa to napríklad výrobcovi hodiniek Festina. Špeciálny obal, ktorým je igelitové vrecko naplnené vodou, dokonale demonštruje vodotesnosť Festina Profundo. Nie sú potrebné žiadne popisky, všetko je vám jasné hneď pri pohľade na produkt v obale. Autorom tohto originálneho riešenia je Ralf Schroder z Scholz & Friends.
zdroj: creativebloq.com