Estónsko predstavilo nový branding

Krajina nedávno predstavila nový branding. Stojí za ním Estonian Design Team v spolupráci s Enterprise Estonia – inštitúciou, ktorá sa venuje rozvoju a podpore tamojšej ekonomiky.

Pôvodné logo, pripomínalo viac všedný motív, ktorý navyše s použitím outline liniek evokoval dojem nálepky. Určitým benefitom bola hra so skratkou EST, ktorá bola dobre rozpoznateľným vizuálnym prvkom.

estonia-country-brand-logo

Pôvodné logo

 

Identita bez loga?

Nové logo – v súvislosti s ktorým Enterprise Estonia hovorí, že nejde o logo v tradičnom slova zmysle – je založené na typografii a pôsobí výrazne technologickým dojmom. Custom písmo Aino, ktoré identita využíva, je čiastočne stencil a čiastočne monospace fontom. Svojím vzhľadom podvedome evokuje asociácie ako digitálu, budúcnosti, novátorstva. Písmo vzniklo v úzkej spoluprácie medzi Antonom Koovitom a Estonian Design Team.

estonia_new_10_logo estonia_new_09_logo estonia_new_01

Ako bolo povedané už vyššie, identita Estónska využíva práve koncept brandingu, ktorý nemá vo svojom centre logo. Namiesto toho pracuje s dynamickým systémom wordmarkov, ktoré majú flexibilne komunikovať konkrétne myšlienky a posolstvá.

Hra s písmenami aj prírodou

Identita sa ďalej hrá so skratkou “est”, ktorá nebola cudzia ani predchádzajúcej identite. Rozvíja ju v zmysle anglického stupňovania prídavných mien, konkrétne odkazuje na tretí, najvyšší stupeň. Ďalším, nie však typografickým prvkom, sú balvany. Tie slúžia ako hravý prvok v inak stroho pôsobiacej identite. Nejde iba o náhodný element – práve nepravidelné skalné útvary sú pre krajinu typické.

estonia_new_02 estonia_new_03 estonia_materials_various_02 estonia_new_07 estonia_new_04

Ako  sa vám páči branding Estónska?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

January Big Bundle so zľavou 96%!

Creative Market dal po novom roku dohromady skutočne rozsiahly balík, ktorý je plný rôznych vecí. Zaujímavá je aj…
pokračovanie článku

Totál Balkán na Fest Anči!

Pri slove Balkán sa človeku vynorí v mysli slnko, more, pohoda, ale aj nevyriešené teritoriálne spory, etnické nenávistné roztržky…
pokračovanie článku

Center design stojí za minimalistickým obalem United Sodas of America

Společnost Center Design vytvořila velmi odvážný a dynamický vzhled nápojové značky United Sodas of America, jejímž cílem je vytvořit revoluci v oblasti kvalitních a zábavných nealkoholických nápojů s modernímu příchutěmi.