Internetová platforma s 25 ročnou históriou prichádza s novou tvárou po poslednom redizajne z roku 2013. Tentokrát s jedným logom a pod taktovkou Pentagramu.
2013
Jednotné číslo sme v úvode nezdôraznili bezdôvodne. Spomínaný redizajn spred šiestich rokov totiž priniesol 30 dňový koncept 1 logo každý deň, ktorý mal vybudovať napätie a očakávanie nového loga. Nič také sa nekonalo a sľubované vyvrcholenie celého procesu bolo skôr nenápadnou bodkou, ktoré bok po boku s celou tou pompou, ktorá mu predchádzala, pôsobilo rozpačito.
!
Nové logo, ktoré vzniklo pod hlavičkou Pentagramu, prináša výrazne odlišnú siluetu. Výrazný sans serif, yahoo bez veľkého začiatočného Ypsilonu, netypicky, nie však náhodný sklon výkričníku. Všetko je zvládnuté na výbornú. Celkový dojem je súčasný, trendy. Tak ako pri tisícke iných logotypov, ktoré v súčasnosti idú po lowercase bezpätkovej vlne. A to je možno práve to, čo spôsobuje, že novému yahoo! ako celku, tak trochu chýba určitá osobitosť, ktorá by ho odlíšila od množstva podobne vyzerajúcich tech / digital značiek.
Zaujímavá je hra, ktorú rozbieha monogram “y!”. Jednotný uhol pôsobi oku lahodiaco a hra s výkričníkom ako lomkou je fajn, navyše aj ako odkaz na browsovanie po webe. Skrátka celé toto je ten “yahoo!” moment, ktorý by nebol na škodu aj v samotnom logu.
Čo hovoríte na nové yahoo! logo vy?
zdroj: pentagram.com